Καθώς η θερμοκρασία αυξάνεται, αρχίζει και το μαρτύριο όσων πάσχουν από αλλεργίες. Ρινική καταρροή, κνησμός στα μάτια. Περίπου 12 εκατομμύρια άτομα στη Γερμανία υποφέρουν από αλλεργικό συνάχι. Όσοι ταξιδεύουν με αυτοκίνητο Opel μπορούν να θεωρηθούν τυχεροί: από το 2000, όλα τα μοντέλα Opel εφοδιάζονται στάνταρ με διάφορα συστήματα φίλτρων – είτε με το αρχικό φίλτρο σωματιδίων Opel, είτε με φίλτρα ενεργού άνθρακα. Από το model year 2018, μόνο συνδυασμένα φίλτρα με ενεργό άνθρακα τοποθετούνται από το Γερμανό κατασκευαστή. Αυτά αποτελούνται από δύο στρώματα, επομένως όχι μόνον εμποδίζουν την είσοδο σωματιδίων στην καμπίνα, αλλά και φιλτράρουν οσμές και καυσαέρια όπως το όζον, χάρη στον ενεργό άνθρακα. Το καλύτερο όλων, η γύρη εξαλείφεται σχεδόν 100% επομένως οι αγοραστές νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Opel μπορούν να αναπνέουν ελεύθερα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
«Η ποιότητα του φίλτρου συνδυασμού με ενεργό άνθρακα υπερβαίνει τα πρότυπα της αγοράς σε πολλούς τομείς, ενώ σε μερικές περιπτώσεις πληροί ακόμα και απαιτήσεις για φίλτρα μικροσωματιδίων» σχολίασε η Product Manager, Sandra Schmickler. Το υλικό του φίλτρου είναι αδιάβροχο, κάτι που εμποδίζει το πάγωμα το χειμώνα και τη δημιουργία εστίας μικροβίων. Παρά την αποτελεσματικότητα φιλτραρίσματος, δεν εμποδίζεται η επαρκής διέλευση αέρα. Απαιτείται αντικατάσταση του φίλτρου μία φορά το χρόνο.
Εκ των υστέρων τοποθέτηση σε παλαιότερα μοντέλα
Σε πολλές περιπτώσεις, το φίλτρο συνδυασμού με ενεργό άνθρακα μπορεί να τοποθετείται εκ των υστέρων – ακόμα κα σε παλαιότερα μοντέλα Opel όπως το Calibra ή το Vectra C. Η εκ των υστέρων τοποθέτηση μπορεί να είναι λίγο περίπλοκη, γι’ αυτό καλό είναι να πραγματοποιείται από ειδικό. «Στο ADAM ή το Corsa D, για παράδειγμα, το φίλτρο βρίσκεται πίσω από το ντουλαπάκι. Μερικές φορές βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα πίσω από τη μάσκα, επομένως η πρόσβαση δεν είναι τόσο εύκολη» εξηγεί η Schmickler.
Σωστή συμπεριφορά την εποχή της γύρης
«Γενικά, όταν υπάρχει υψηλή συγκέντρωση γύρης στην ατμόσφαιρα, πρέπει να οδηγείτε το αυτοκίνητο πάντα με τα παράθυρα κλειστά» προτείνει η Dr Anne-Marie Albuszies, επικεφαλής ιατρικός σύμβουλος της Opel. Αυτό ωφελεί και την οδική ασφάλεια: κατά το φτέρνισμα, ο κίνδυνος ατυχημάτων αυξάνεται. Στην κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 20 μέτρα ενώ ο οδηγός φτερνίζεται. Όταν το όχημα κινείται με 100 km/h ο οδηγός μπορεί να χάσει επαφή με το δρόμο για πάνω από 50m. Η μετεωρολογική υπηρεσία ενημερώνει όταν υπάρχει αυξημένη συγκέντρωση αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Ήδη το Φεβρουάριο, η συγκέντρωση γύρης από τους θάμνους στο Βερολίνο ήταν υψηλότερη από ποτέ. Όλο το καλοκαίρι, το πρόβλημα δημιουργείται από το γρασίδι. Το αλλεργικό συνάχι μπορεί να ταλαιπωρεί τους πάσχοντες από αλλεργία από το Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο.
Όσοι υποφέρουν από αλλεργίες πρέπει να αποφεύγουν σε μεγάλο βαθμό τις σπορ δραστηριότητες στην ύπαιθρο τους επόμενους μήνες. «Η αυξημένη κυκλοφορία επιδεινώνει τις αλλεργικές αντιδράσεις» σχολιάζει η Dr Albuszies. Επιπλέον, οι οδηγοί πρέπει να απέχουν από λήψη φαρμακευτικής αγωγής, καθώς τα λεγόμενα αντισταμινικά προκαλούν υπνηλία. Πρέπει να αφήνουν τα ρούχα τους στο μπάνιο και όχι στο υπνοδωμάτιο, προσθέτει η γιατρός και να λούζονται το βράδυ ώστε να μην μένει η γύρη πάνω στο μαξιλάρι. Ελαφρύ πλύσιμο με χλωριούχο νάτριο πρωί και βράδυ ανακουφίζει μία ερεθισμένη μύτη, ενώ μία κομπρέσα με νερό πάνω από τα μάτια καταπραΰνει τη φαγούρα.
Στις πόλεις, η γύρη συνήθως πέφτει στο έδαφος το βράδυ. Επομένως, συνιστάται να αερίζετε νωρίς το πρωί. Ειδικές σίτες στα παράθυρα προστατεύουν μερικώς. Στην εξοχή όμως, η συγκέντρωση γύρης είναι υψηλότερη το πρωί. Επομένως, είναι καλύτερα να ανοίγετε τα παράθυρα αργά το βράδυ.