Νέες επενδύσεις άνω των 43 εκατ. ευρώ γα την προσεχή τριετία (2019-2021), εξαγωγές μπύρας Άλφα στις ΗΠΑ, αλλά και ενίσχυση του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας, ανακοίνωσε η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, στο πλαίσιο της παρουσίασης της Μελέτης των Κοινωνικών και Οικονομικών Επιδράσεων των Δραστηριοτήτων της για το 2017, που πραγματοποίησε η EY.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, από το παραπάνω ποσό 2,2 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την παραγωγή μηλίτη στο εργοστάσιο της Πάτρας, με την έναρξη της παραγωγής να τοποθετείται στα τέλη Φεβρουαρίου. Η παραγωγή σε πρώτη φάση προβλέπεται στα 400 χιλ. κιβώτια και για τα δύο brands που διαθέτει (Strongbow και Μηλοκλέφτη), τα οποία στο εξής θα παράγονται εξ΄ολοκλήρου στην Ελλάδα, με ελληνική πρώτη ύλη, που θα προμηθεύει η εταιρεία Οικογένεια Χριστοδούλου.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία είναι έτοιμη να ξεκινήσει εξαγωγές μπύρας Άλφα στις ΗΠΑ, μέσω του δικτύου της Heineken, προκειμένου να καλύψει τα ελληνικά εστιατόρια που λειτουργούν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Σήμερα οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 10% του τζίρου της εταιρείας, με στόχο να ενισχυθούν σημαντικά στο μέλλον. Ανοδική τάση παρουσιάζουν και οι εξαγωγές κριθαριού που πραγματοποιεί η εταιρεία σε εργοστάσια της Heineken σε άλλες χώρες.

Μάλιστα όπως αναφέρθηκε, η Heineken βλέπει στρατηγικά την Ελλάδα και στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί μία από τις πέντε χώρες που ξεκινάει πειραματική καλλιέργεια νέου σπόρου κριθαριού που έχει λιγότερες απαιτήσεις σε νερό. Οι άλλες τέσσερις χώρες είναι το Μεξικό, η Ινδία, η Αιθιοπία και η Αίγυπτος.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην εγχώρια αγορά, σημειώνεται ότο στο 10μηνο παρουσιάζει αύξηση κερδοφορίας περί το 20% και υψηλή μονοψήφια αύξηση πωλήσεων, την στιγμή που η συνολική αγορά είναι σταθερή έως οριακά θετική. Όπως αναφέρθηκε, όλα τα προϊόντα κινήθηκαν υψηλότερα από τους στόχους, ενώ για το 2019 προγραμματίζεται το λανσάρισμα κα νέων προϊόντων, με έμφαση στην κατηγορία με χαμηλό ή 0% αλκοόλ, η οποία αποτελεί πλέον στρατηγικό πυλώνα ανάπτυξης της εταιρείας.

Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι η μπύρα Μάμος, έχει κατακτήσει ήδη πανελλαδικά μερίδιο αγοράς 1%. Σε σχόλιό του για τις μικροζυθοποιίες, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι τονώνουν την αγορά και ότι δεν τις βλέπουν ανταγωνιστικά.

 

Η συνεισφορά της ΑΖ στην οικονομία

Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της μελέτης, επιβεβαιώνουν τη συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, τεκμηριώνοντας την προστιθέμενη αξία που παράγει η εταιρεία μέσω της επιχειρηματικής της δραστηριότητας.

Με αφορμή αυτές τις ανακοινώσεις ο κ. Δανιηλίδης τόνισε: «Ελληνικότητα είναι το θετικό αποτύπωμα στη χώρα. Το έχουμε και θέλουμε να το κάνουμε πιο δυνατό».

Συγκεκριμένα, με βάση τα ευρήματα της μελέτης, υπολογίζεται ότι:

  • €620 εκατ. είναι η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας, η οποία αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ της χώρας
  • για κάθε 1€ προστιθέμενης αξίας που δημιουργείται από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, προστίθενται 6,56€ στην ευρύτερη οικονομία
  • €562 εκατ. είναι η συνολική συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα του κράτους, η οποία αντιστοιχεί στο 0,75% των φορολογικών εσόδων της χώρας
  • 20.995 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης υποστηρίζονται άμεσα και έμμεσα από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που αντιστοιχούν στο 0,57% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας
  • 798 θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα υποστηρίζονται από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού που ξεκίνησε το 2008 στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η εταιρία να παράγει σήμερα 16 μπίρες από ελληνικό κριθάρι

Παράλληλα,

  • Η εγχώρια παραγωγή μηλίτη, που θα ξεκινήσει το 2019 με την επένδυση που ανακοίνωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από €2 εκατ. επιπλέον προστιθέμενη αξία και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες).