Μία εβδομάδα πριν από την έναρξη της διάθεσης του καυσίμου (15 Οκτωβρίου) ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) υπολογίζει την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στο 1,14 ευρώ το λίτρο.
Οι εκτιμήσεις έγιναν με βάση τα παροντικά δεδομένα των διεθνών τιμών του αργού και της ισοτιμίας δολαρίου – ευρώ.
Η τιμή, όπως ανέφερε χθες μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Ρομπέρτο Καραχάννας, είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι λόγω της ανόδου των διεθνών τιμών, ενώ η κατανάλωση όχι μόνο στο πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά συνολικά στα υγρά καύσιμα, μειώθηκε την περίοδο της κρίσης κατά 40%.
Βασική αιτία τόσο για τη μείωση της κατανάλωσης όσο και για την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία), κατά τον ΣΕΕΠΕ, είναι η υψηλή φορολογία, που κυμαίνεται από 50% έως 75% της τελικής τιμής ανάλογα με το είδος καυσίμου. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ επικαλούμενος στοιχεία της ΑΑΔΕ για τους ελέγχους στην αγορά καυσίμων προσδιόρισε με αναγωγή τις απώλειες εσόδων του Δημοσίου από το λαθρεμπόριο μεταξύ 123 και 255 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
«Το τελευταίο διάστημα με τη δραστηριοποίηση της ΑΑΔΕ έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα» τονίζει ο ΣΕΕΠΕ.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, εξακολουθούν να υπάρχουν λειτουργικές και τεχνικές εκκρεμότητες για τη λειτουργία του συστήματος εισροών – εκροών, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί και η απογραφή των δεξαμενών στα πρατήρια. Εκκρεμεί ακόμη η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την εφαρμογή του συστήματος εισροών – εκροών σε όλους τους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας καυσίμων, όπως και για τον καθορισμό προδιαγραφών, διαδικασίας κ.λπ. για την εγκατάσταση συστήματος GPS σε βυτιοφόρα και αποστολής δεδομένων στη Γ.Γ.Π.Σ.
Ο ΣΕΕΠΕ επισημαίνει τέλος τις δυσμενείς συνέπειες στον κλάδο από την εφαρμογή των Οδηγιών για την εξοικονόμηση καυσίμων και την αύξηση ενεργειακής απόδοσης. Η ελληνική νομοθεσία επιβάλλει στις εταιρείες εμπορίας να εξασφαλίσουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με μέτρα όπως εκσυγχρονισμός / αντικατάσταση καυστήρων θέρμανσης, σεμινάρια για οικονομικά οδήγηση κ.ά.