Σε πορεία.. ελεύθερης πτώσης κινήθηκε η αγορά των σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 8%, σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος του λιανεμπορίου. Ισχυρές περαιτέρω πιέσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, δέχεται η αγορά των cash & carry, καθώς εκτιμάται ότι μέρος των αγορών αυτών καλύπτεται πλέον από τα καταστήματα σούπερ μάρκετ.
Σε καλύτερη πορεία από αυτή της συνολικής αγοράς φαίνεται να βρίσκονται οι αλυσίδες που επωφελούνται από την προσθήκη και επαναλειτουργία νέου δικτύου καταστημάτων (όπως αυτά των πρώην Βερόπουλος και Μαρινόπουλος).
Η ανατροπή που καταγράφεται τον Σεπτέμβριο σε σχέση με την πορεία της αγοράς κατά το πρώτο οκτάμηνο του έτους όπου κατεγράφη αύξηση 3,4% στις πωλήσεις, συνδέεται κατά κύριο λόγο με τις φορολογικές και οικογενειακές υποχρεώσεις του φθινοπώρου. Με βάση τα στοιχεία της IRI, το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, με τον τζίρο του Αυγούστου πάντως να εμφανίζει πρώτα σημάδια πίεσης. Η αύξηση των πωλήσεων σε αξία τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού διαμορφώθηκε στο 2,1%, όταν τον Μάιο η αύξηση των πωλήσεων είχε αγγίξει το 6,1% για να υποχωρήσει στο 2,8% τον Ιούνιο και στο 2,3% τον Ιούλιο.
Σε αντίθετη τροχιά κινούνταιι τα online καταστήματα σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με έρευνα της Convert Group, ο τζίρος τους αναμένεται ότι θα φθάσει εφέτος στα 26,5 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη αγορά παρουσιάζει ρυθμό ανάπτυξης 36% σε σχέση με το 2017 όπου οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δικτύου είχαν διαμορφωθεί στα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία του μέσου καλαθιού φθάνει πλέον τα 87 ευρώ. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το «ηλεκτρονικό» καλάθι αποτελείται κατά 60% από είδη διατροφής και κατά 40% από άλλα είδη.