Κ.Πέτρου

Σε επενδύσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ στη διετία προχωρά η Lidl Hellas, όπως ανακοίνωσε το βράδυ της Τετάρτης ο CEO της εταιρείας, Martin Brandenburger, σε εκπροσώπους των ΜΜΕ, λίγους μήνες πριν παραδώσει τη διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής, στον διάδοχό του Μίλτο Φοροζίδη.

To Βanks ήταν εκεί…

«Είμαστε η γέφυρα των Ελλήνων προμηθευτών με την παγκόσμια αγορά», υπογράμμισε, ο Martin Brandenburger εισάγοντας τον όρο «export in Greekness». Πέρυσι, οι απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων μέσω της Lidl ανήλθαν σε 527,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 8,03% σε σχέση με το 2023, με 1.647 κωδικούς από 268 προμηθευτές. Σύμφωνα με τον ίδιο τα ελληνικά προϊόντα εξήχθησαν σε 31 χώρες, και βρέθηκαν σε 12.000 καταστήματα παγκοσμίως.

Το επενδυτικό πλάνο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων σημείων πώλησης και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου δικτύου. Στο τέλος του έτους θα ανοίξει άλλο ένα κατάστημα στο Μαρούσι. Για το 2026 σχεδιάζεται το άνοιγμα πέντε νέων καταστημάτων με την Αττική, όπου έχει 55 καταστήματα. Παράλληλα υλοποιείται ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ανακαινίσεων καταστημάτων. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι ανακαινίσεις στα καταστήματα στο Αιγάλεω, Ρέντη, και Χερσόνησο, στις αρχές Δεκεμβρίου ολοκληρώνεται η ανακαίνιση του καταστήματος στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, και στη συνέχεια των καταστημάτων στην Κομοτηνή, την Ιερισσό και τον Νέο Κόσμο.

Οι επενδύσεις περιλαμβάνουν την επέκταση του logistic center στα Τρίκαλα που θα ολοκληρωθεί το 2026, ενώ σε εξέλιξη είναι η κατασκευή του νέου logistic center συνολικής έκτασης 62.000 τ.μ. στην Ελευσίνα που με βάση το χρονοδιάγραμμα και θα ολοκληρωθεί το 2029. Επιπλέον προχωρά το πρόγραμμα εγκατάστασης αυτόματων ταμείων. Στο πλάνο περιλαμβάνονται και οι επενδύσεις για το DRS αλλά και έργα εξοικονόμησης ενέργειας με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ.

Η Lidl δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα και στην κατηγορία non food, η οποία πλέον αποτελεί σημαντικό τμήμα του τζίρου της. Όπως ανακοινώθηκε, από τον Μάρτιο του 2026 θα διαμορφωθεί διακριτός χώρος πωλήσεων για τα non food είδη, με στόχο την οργανωμένη παρουσίαση και τον σαφή διαχωρισμό των θεματικών κατηγοριών. Aπό τον Μάρτιο του 2026 η εταιρεία θα εγκαινιάσει το Lidl House, έναν ανοιχτό χώρο στο κέντρο της Αθήνας που θα λειτουργεί ως σημείο δράσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, γευσιγνωσιών και workshops γύρω από τη γαστρονομία, τη βιωσιμότητα και την ποιότητα ζωής.

Σε ό,τι αφορά το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της Lidl το 2024 η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ έφτασε στο 1,07 δις (0,52%) του ΑΕΠ, η συνολική συνεισφορά στην απασχόληση στις 38,1 χιλ. θέσεις εργασίας και αντιστοιχεί στο 0,73% της συνολικής απασχόλησης της χώρας. Ενώ από κάθε άμεση θέση εργασίας υποστηρίζονται 4,6 επιπλέον θέσεις εργασίας στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας. Το εισόδημα από τις συνολικές θέσεις εργασίας υποστηρίζει 91,3 χιλ. ανθρώπους. Οι φόροι και εισφορές ανήλθαν σε 438 εκατ. ευρώ ενώ η εταιρεία το 2024 πραγματοποίησε 2 εκατ. ευρώ επενδύσεις σε χορηγίες, δωρεές και δαπάνες για κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις.