Τα 9,5 δις. ευρώ υπερβαίνει η συνολική αξία της αγοράς αποθηκευτικών χώρων και logistics parks στην Ελλάδα, με τις επενδύσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας να κατευθύνονται σε νέες εγκαταστάσεις cold chain, κέντρα αυτοματισμού, καθώς και έργα ενεργειακής απόδοσης με φωτοβολταϊκά και ESG πιστοποίηση.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου, ο εν λόγω τομέας αναμένεται να εμφανίσει τα επόμενα χρόνια υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθοδηγούμενους τόσο από τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας, όσο και από τις εντεινόμενες επενδύσεις σε νέες υποδομές, αλλά και σε δομές οι οποίες θα στηρίζουν τη διπλή μετάβαση του κλάδου, ψηφιακή και ενεργειακή.
Κατά τον πρόεδρο της Επιτροπής Logistics, κ. Γιώργο Στάμνο, η εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα διατηρεί την ανοδική της πορεία παρά τις εντεινόμενες διεθνείς εντάσεις, όπως η ρωσο-ουκρανική σύρραξη, το ξέσπασμα του διεθνούς εμπορικού πολέμου και η διαμάχη ΗΠΑ – Κίνας για την επιβολή λιμενικών τελώ, έστω και αν τέθηκε σε αναστολή για ένα έτος.
Μάλιστα, συμπληρώνει ότι «η θετική δυναμική της ελληνικής αγοράς διατηρείται μέσα σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον υψηλών πιέσεων, που προκαλείται από τις ελλείψεις σε οδηγούς, τις αυξημένες ενεργειακές τιμές και την επιβράδυνση του διεθνούς εμπορίου. Εν μέσω αυτών των αρνητικών συγκυριών η χώρα ενισχύει σταδιακά τη θέση της ως περιφερειακός κόμβος μεταφορών και αποθήκευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Λαμπρό παράδειγμα είναι το Αεροδρόμιο Αθηνών όπου κατέγραψε αύξηση 9,9% στον όγκο αεροπορικού φορτίου (62.200 τόνοι στο H1 2025), δείχνοντας ισχυρή ανάκαμψη του εμπορίου υψηλής αξίας. Στον αντίποδα στο λιμάνι του Πειραιά σημείωσε πτώση 2,4% η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο 9μηνο του έτους (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος). Συγκεκριμένα διακινήθηκαν 3,03 εκατ. TEUs, έναντι 4,228 το 2024 και 4,586 το 2023.










