Oι βασικές θέσεις και στρατηγικές προτεραιότητες της Groupama Ασφαλιστικής, αποτυπώνοντας τις εξελίξεις στην ελληνική αγορά, την πορεία της εταιρείας και τον νέο στρατηγικό της προσανατολισμό, υπό το πρίσμα του οράματος «Grow stronger to go further».
1. Η ελληνική οικονομία και η ασφαλιστική αγορά
Η ελληνική οικονομία έχει εισέλθει σε φάση σταθερότητας και ανάπτυξης, με ενισχυμένες επενδυτικές ροές και βελτιωμένο δημοσιονομικό περιβάλλον. Οι μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών και η ενίσχυση του επιχειρηματικού κλίματος δημιουργούν θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένου του ασφαλιστικού κλάδου.
Η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα παρουσιάζει σταθερή δυναμική, με άνοδο που τροφοδοτείται από τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση γύρω από τους κινδύνους που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, την υγεία και τη βιωσιμότητα. Παράλληλα, οι θεσμικές πρωτοβουλίες και η προσαρμογή του κανονιστικού πλαισίου προς πιο φιλικές για την ασφάλιση κατευθύνσεις ενισχύουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του κλάδου.
Παρότι ο πληθωρισμός και τα επιτόκια εξακολουθούν να επηρεάζουν τη διαθέσιμη δαπάνη των νοικοκυριών, η σταδιακή αποκλιμάκωση των πιέσεων και η ανάκαμψη της εμπιστοσύνης ενισχύουν τις προοπτικές της αγοράς. Σε αυτό το περιβάλλον, ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιρειών είναι κρίσιμος για τη στήριξη της οικονομικής ανθεκτικότητας και την προστασία των πολιτών και των επιχειρήσεων.
2. Η θέση και πορεία της Groupama στην Ελλάδα
Η Groupama Ασφαλιστική παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην ελληνική αγορά, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα αναδιοργάνωσης και ανάπτυξης που στοχεύει σε βιώσιμη κερδοφορία και ενίσχυση της επιρροής της. Η αγορά αντιμετωπίζει σωρευμένες προκλήσεις καθώς τα τελευταία χρόνια έχει επηρεαστεί από σημαντικά έκτακτα γεγονότα (πχ φυσικές καταστροφές) αλλά και από την επίδραση του πληθωρισμού, ωστόσο η εταιρεία διατήρησε ισχυρή δυναμική στους κλάδους Περιουσίας, Αστικής Ευθύνης και Υγείας, καταγράφοντας διψήφια αύξηση παραγωγής και ενισχύοντας τη θέση της στις βασικές αγορές.
Στο πλαίσιο αυτό, η Groupama Ασφαλιστική υιοθετεί μια ολοκληρωμένη, data-driven προσέγγιση, επενδύοντας στην αποδοτικότητα, την ποιότητα χαρτοφυλακίου και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών. Ο στόχος είναι η κερδοφόρος ανάπτυξη μέσα από πρωτοβουλίες που ενισχύουν την πελατοκεντρική προσέγγιση και τη λειτουργική αριστεία.
3. Διαχείριση κινδύνων και βασικοί κλάδοι δραστηριότητας
Το 2024 η Εταιρεία παρουσίασε σαφή πρόοδο στα τεχνικά αποτελέσματα των βασικών χαρτοφυλακίων δραστηριοποίησης, επιτυγχάνοντας βελτίωση της τεχνικής κερδοφορίας στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων. Η Εταιρεία προσαρμόζει συνεχώς τις διαδικασίες ανάληψης και παρακολούθησης κινδύνων, επιδιώκοντας μεγαλύτερη σταθερότητα και προβλεψιμότητα στις αποδόσεις της.
Στον κλάδο Υγείας, προτεραιότητα αποτελεί η διαχείριση των υψηλών χρεώσεων στα ιδιωτικά νοσηλευτήρια, μέσω ενίσχυσης της διαφάνειας και ψηφιοποίησης των διαδικασιών αποζημίωσης. Παράλληλα, ο ρόλος της αντασφάλισης παραμένει θεμελιώδης για τη διαχείριση κινδύνων και τη διασφάλιση της κεφαλαιακής επάρκειας σύμφωνα με τις αρχές του Solvency II.
4. Στρατηγική, μετασχηματισμός και προοπτικές
Η νέα στρατηγική της Groupama Ασφαλιστικής βασίζεται στο όραμα «Grow stronger to go further» και αποτυπώνει την πρόθεση της εταιρείας να ενισχύσει τη θέση της στην ελληνική αγορά μέσω στοχευμένης ανάπτυξης, επενδύσεων στην τεχνολογία που αποβλέπουν στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών και την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη.
Κεντρικές προτεραιότητες αποτελούν η περαιτέρω ανάπτυξη στους κλάδους Γενικών ασφαλίσεων, με έμφαση στην περιφέρεια ιδιαίτερα για τον κλάδο αυτοκινήτου, καθώς και η ενίσχυση των συνεργασιών με εξειδικευμένους διαμεσολαβητές. Πιο συγκεκριμένα για τα δίκτυα διαμεσολάβησης, βασική επιδίωξη είναι η επέκταση των συνεργασιών με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική έχοντας ως σημείο αναφοράς τη γεωγραφική διασπορά, όπως επίσης και η σημαντική διεύρυνση του Δικτύου Αποκλειστικής Συνεργασίας (Agency System). Η εταιρεία επενδύει συστηματικά στην ψηφιοποίηση, αξιοποιώντας τεχνολογίες όπως τεχνητή νοημοσύνη και αυτοματοποίηση (AI, RPA) για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και την παροχή μιας ολοκληρωμένης, omnichannel εμπειρίας στους πελάτες.
Η Groupama αξιοποιεί τη διεθνή της τεχνογνωσία και τα πρότυπα του Ομίλου για την υλοποίηση βέλτιστων πρακτικών στην ελληνική θυγατρική, διασφαλίζοντας συνέπεια, ποιότητα και συγκριτικό πλεονέκτημα στην τοπική αγορά. Παράλληλα, η στρατηγική της εταιρείας παραμένει προσανατολισμένη σε μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη και στη δημιουργία αξίας για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
5. Κουλτούρα, άνθρωποι και δέσμευση
Η Groupama Ασφαλιστική αναγνωρίζει το ανθρώπινο δυναμικό ως τον πυρήνα της επιτυχίας της. Η εταιρεία έχει διακριθεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ως «Top Employer» για τα έτη 2023, 2024 και 2025, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της στην ενίσχυση της διαφάνειας, της ενδυνάμωσης και της συνεχούς εξέλιξης των ανθρώπων της.
Η εταιρική κουλτούρα της Groupama στηρίζεται στην υπευθυνότητα, τη συνεργασία και την αριστεία. Με σταθερές επενδύσεις στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, η εταιρεία ενισχύει τη συνοχή και την ευελιξία της, καλλιεργώντας ένα εργασιακό περιβάλλον που προάγει τον επαγγελματισμό , τη δημιουργικότητα και τις σχέσεις εμπιστοσύνης και σεβασμού. Η κουλτούρα αυτή αντανακλάται στην καθημερινή σχέση της εταιρείας με τους συνεργάτες και τους πελάτες, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη στην εταιρική ταυτότητα και τη μακροπρόθεσμη παρουσία της στην ελληνική αγορά.
Η δέσμευση της Groupama στην Ελλάδα είναι σταθερή και μακροπρόθεσμη. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε τεχνολογία, ανθρώπους και διαδικασίες, με στόχο τη διαρκή βελτίωση της εμπειρίας πελάτη και τη συμβολή στη συνολική ανάπτυξη του ασφαλιστικού κλάδου και της ελληνικής οικονομίας.