Δεν προκάλεσε έκπληξη, ούτε πρόσθεσε κάτι καινούργιο το ρεπορτάζ του Reuters πως οι ΗΠΑ έβαλαν στο στόχαστρο τα λιμάνια που ελέγχει η Κίνα ανά τον κόσμο, μέσα σε αυτά και του Πειραιά.

Κατ’ αρχήν, ανάλογα ρεπορτάζ είχαν δημοσιευθεί αρχές Ιανουαρίου με αφορμή πρόθεση της Ουάσιγκτον να παρουσιάσει “μαύρη λίστα” στην οποία φέρεται να συμπεριλαμβανόταν ο ΟΛΠ.

Η black list ουδέποτε δημοσιοποιήθηκε, η CosCo διέψευσε τις φήμες, η δε αμερικανική πλευρά δεν το προχώρησε.

Εκτοτε ακολούθησε περίοδος “σιγής ασυρμάτου” μέχρι προχθές, οπότε με αφορμή το Reuters ανακυκλώθηκε το θέμα.

Πως έχει ακριβώς η κατάσταση, η Κίνα έχει επενδύσει σε 129 λιμάνια, λιμενικά έργα παγκοσμίως, ο ΟΛΠ όντως είναι ένα από αυτά, όπως και το Αμβούργο.

Το μεν ένα “πύλη εισόδου” από τα νότια-ανατολικά, το δε άλλο από τον βορρά. Ωστόσο, υπάρχουν βασικές διαφορές, ο ΟΛΠ είναι ο μόνος φορέας χώρας-μέλους της Ε.Ε (και της Ευρωζώνης) όπου η CosCo ελέγχει ποσοστό καταστατικής πλειοψηφίας- στο δε Αμβούργο κινεζικές εταιρείες ελέγχουν το 24% του μ.κ ενός εκ των τεσσάρων τερματικών που διαθέτει ο φορέας (και όχι όλο το λιμάνι).

Πάντως, ένας άλλος λιμενικός φορέας της χώρας, της Αλεξανδρούπολης βρέθηκε στο επίκεντρο παρουσίασης που έκανε (την Τρίτη) με την υποστήριξη της BlackRock.
Σύμφωνα με παράγοντα, ο οποίος συμμετείχε στο Athens International Investor Summit, το 2026 προοιωνίζεται έτος εξελίξεων στα “λιμενικά”