Η Heron Engineering, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την APCO Technologies για το πρόγραμμα παρατήρησης της Γης “Copernicus” και την αποστολή LSTM (Land Surface Temperature Monitoring), εκτός από τις μηχανολογικές αναλύσεις του ίδιου του δορυφόρου, ήταν υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του κιβωτίου μεταφοράς της πλατφόρμας του δορυφόρου.
Το κιβώτιο έχει συνολικές διαστάσεις 3.2 x 2.1 x 2.5 (ΜxΠxΥ) και αποτελείται από μια μεταλλική βάση, από ένα σύστημα απόσβεσης κραδασμών (damping system), ένα μεταλλικό πλαίσιο αναρτημένο πάνω στο σύστημα απόσβεσης και ένα στεγανό κάλυμμα με κλείστρα, το οποίο διασφαλίζει τη δομική ακεραιότητα κατά τη μεταφορά. Τέλος, το πλαίσιο ανάρτησης φέρει δαχτυλίδι, το οποίο παρέχει τα σημεία στήριξης του δορυφόρου για τη μεταφορά.
Κατά τη φάση του σχεδιασμού, τόσο για τη διαστασιολόγηση του κιβωτίου όσο και για την κατάλληλη επιλογή των αποσβεστήρων, πραγματοποιήθηκαν εκτενείς αναλύσεις με διαφορετικά σενάρια φόρτισης της κατασκευής. Τα σενάρια φόρτισης περιλάμβαναν τη μεταφορά του δορυφόρου με φορτηγό, την ανύψωση με περονοφόρο όχημα, την πτώση του κιβωτίου από ύψος, την ανύψωση του καλύμματος κ.λπ. Διαστασιολογήθηκαν από τις διατομές των δοκών και το πάχος των συγκολλήσεων μέχρι τους κοχλίες στερέωσης του δορυφόρου στο δαχτυλίδι, καθώς και τα δαχτυλίδια συγκράτησης και ανύψωσης του κιβωτίου (eyebolts).
Όλα τα εξαρτήματα ανύψωσης και συγκράτησης του εμπορίου, όπως ναυτικά κλειδιά, ιμάντες, κρίκοι (shackles, slings, eyebolts), υποβλήθηκαν σε δοκιμή εφελκυσμού 2 φορές το ονομαστικό τους φορτίο. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, το κιβώτιο υποβλήθηκε κι αυτό σε μια σειρά δοκιμών και ελέγχων. Οι δοκιμές αυτές περιλάμβαναν:
Διαστασιολογικό έλεγχο και μέτρηση βάρους, όπου μετρήθηκε και ζυγίστηκε κάθε μέρος του κιβωτίου, ώστε να συγκριθεί με τις θεωρητικές του τιμές.
Έλεγχο στεγανότητας, όπου έγινε υποβολή του κλειστού κιβωτίου σε συνθήκες βροχής για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και ελέγχθηκε αν υπήρχε εισροή υδάτων ή υγρασίας στο εσωτερικό του.
Δοκιμή ανύψωσης του καλύμματος του κιβωτίου με διπλάσιο από το πραγματικό του βάρος. Αφού ζυγίστηκε το κάλυμμα, κατανεμήθηκε στην οροφή του ισόποσο βάρος με τη βοήθεια πρότυπων δίσκων. Το κάλυμμα ανυψώθηκε εκ νέου και έμεινε αναρτημένο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Κατόπιν ελέγχθηκαν τα σημεία ανάρτησης του καλύμματος για πιθανή ζημιά.
Έλεγχος των συγκολλήσεων των σημείων αγκύρωσης του κιβωτίου. Τα αντίστοιχα δαχτυλίδια αγκύρωσης (eyebolts), τοποθετημένα πλέον πάνω στο πλαίσιο του κιβωτίου, δοκιμάστηκαν σε εφελκυσμό σε φορτίο λίγο πιο πάνω από το ονομαστικό τους φορτίο. Κατόπιν ελέγχθηκαν οι συγκολλήσεις στα σημεία συγκράτησης για πιθανόν ρωγμές ή σπασίματα.
Τέλος, δοκιμή πτώσης του κιβωτίου από συγκεκριμένο ύψος. Για τη σωστή εκτέλεση της δοκιμής κατασκευάστηκε ειδική μάζα η οποία είχε το ίδιο βάρος με τον μεταφερόμενο δορυφόρο, αλλά και κέντρο βάρους στο ίδιο σημείο. Πάνω στη μάζα, και συγκεκριμένα στο κέντρο βάρους της, τοποθετήθηκαν επιταχυνσιόμετρα, ώστε να μετρηθεί αν οι επιταχύνσεις που δέχεται ο δορυφόρος κατά την πτώση είναι μικρότερες από 2.5g σε κάθε διεύθυνση. Η δοκιμή είχε ως στόχο να διαπιστωθεί η σωστή επιλογή των αποσβεστήρων και πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία SOCITEC, η οποία διαστασιολόγησε και κατασκεύασε τους αποσβεστήρες (wire rope isolators).
Η κατασκευή του κιβωτίου έγινε από την HED Engineering, ενώ όλες οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της HED στον Ασπρόπυργο.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχή χρονιά που η Heron Engineering είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την κατασκευή κιβωτίου μεταφοράς δορυφόρου για λογαριασμό της APCO Technologies, καθώς το 2023 παρέδωσε κιβώτιο μεταφοράς του δορυφόρου TRITON (LuxSpace).
Η Heron Engineering έχει ολοκληρώσει με επιτυχία πολλά σύνθετα έργα στον διαστημικό τομέα, από μηχανισμούς (mechanisms) μέχρι εκτοξευτήρες μικροδορυφόρων (microlaunchers). Αυτήν τη στιγμή, συμμετέχει και στα έργα των ελληνικών CubeSat και μικροδορυφόρων.
Από το περιοδικό ΧΡΗΜΑ