Στην Κυρέλα Πέτρου

Ο ιατρικός τουρισμός αποτελεί μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες ειδικές μορφές τουρισμού διεθνώς. Η διεθνοποίηση της παγκόσμιας ιατρικής βιομηχανίας και η ραγδαία διόγκωση της βιομηχανίας του τουρισμού, σε συνδυασμό με μια σειρά από άλλους παράγοντες (δημογραφικές και τεχνολογικές εξελίξεις κ.ά.), καθιστούν την ανάπτυξη δομών και υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού μια βιώσιμη και πολλά υποσχόμενη αγορά, η οποία και πρέπει να αξιοποιηθεί από την Ελλάδα.

Η χώρα διαθέτει ισχυρούς νοσοκομειακούς ομίλους και ιατρικές υποδομές, άρτια καταρτισμένο ιατρικό προσωπικό καθώς και σημαντική παράδοση και τεχνογνωσία στον τομέα της φιλοξενίας. Αξιοποιώντας αυτά τα σημαντικά πλεονεκτήματα και αντιμετωπίζοντας τις υπάρχουσες αδυναμίες, η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πόλο έλξης ασθενών-ταξιδιωτών.

Tα παραπάνω επισημαίνει, μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο κ. Νάσος Τρέντζος, President & CEO, Heronia Travel, Heaven Destinations, Autogreece Luxury Services, Medical Tourism Hub.

Η εταιρεία Heronia Travel, με παρουσία ήδη 48 ετών στον χώρο της τουριστικής βιομηχανίας, δημιούργησε το τμήμα ιατρικού εισερχόμενου και εξερχόμενου τουρισμού ως στρατηγικός εταίρος με την ΚΟΙΝΣΕΠ Medical Tourism Hub, στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης και καινοτομίας στις υπηρεσίες τουρισμού. Το σχήμα αυτό έχει ως σκοπό την προώθηση του ελληνικού ιατρικού και ιαματικού τουρισμού στο εξωτερικό και τη διαμεσολάβηση Ελλήνων ασθενών στο εξωτερικό. Λειτουργεί δε στο πλαίσιο της έξυπνης εξειδίκευσης RIS 3 της ΕΕ με αντικείμενο τον τουρισμό υγείας στη χώρα μας ως συγκριτικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Το Medical Tourism Hub διατηρεί πληθώρα συνεργασιών με νοσηλευτικά ιδρύματα σε όλη τη χώρα όσον αφορά τον εισερχόμενο ιατρικό τουρισμό, ενώ παρέχει ιατρικές υπηρεσίες για τους Έλληνες ασθενείς σε εξειδικευμένα θεραπευτήρια επτά χωρών (Τουρκία, Ινδία, Σρι Λάνκα, Ταϊλάνδη, Λετονία, Ισραήλ, Κίνα).

Κύριε Τρέντζο, τι επιτυγχάνετε μέσα από τη συγκεκριμένη στρατηγική συνεργασία;

Με τη σύμπραξη αυτή καταφέραμε να δημιουργήσουμε το πρώτο cluster στην Ελλάδα με το σύνολο των κορυφαίων ιατρικών μονάδων και κλινικών, των κέντρων ευεξίας (spa) και τουριστικών μονάδων για την εξασφάλιση της διαμονής των επισκεπτών, ώστε, με την οργάνωση τη δική μας, να εξυπηρετήσουμε εξολοκλήρου τον αριθμό αφίξεων των ασθενών από όλο τον κόσμο. Είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι, από τα πρώτα κιόλας βήματα του εγχειρήματος, ότι θα έχει σημαντική ανταπόκριση, αφού τα πρώτα γκρουπ έχουν ήδη αφιχθεί και συνεχίζονται οι κρατήσεις μέχρι τέλος του χρόνου.

Ποιες προοπτικές διαβλέπετε στον τομέα, ώστε να οδηγηθείτε στην κίνηση αυτή;

Όπως γνωρίζετε, ο ιατρικός τουρισμός αποτελεί, πλέον, στρατηγικό τομέα της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς εκατομμύρια ασθενών ταξιδεύουν σε άλλες χώρες για ιατρικές υπηρεσίες. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ιατρικού τουρισμού εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 346,1 δισ. δολάρια μέχρι το 2032, καθώς θα αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,59% από το 2023 έως το 2032. O ετήσιος παγκόσμιος τουρισμός υγείας και ευζωίας παρουσιάζει άνοδο κατά 6,5% έναντι 3,2% του γενικού τουρισμού.

Η Ελλάδα διαθέτει μια σειρά από σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία επιτρέπουν την ανάπτυξη ενός δυναμικού τομέα ιατρικού τουρισμού

Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, οι λόγοι για τους οποίους σημειώνεται αυτή η τάση είναι: το 56% των ασθενών παγκοσμίως αναζητούν καλύτερη θεραπεία, το 22% επιδιώκει ξένους προορισμούς –εκτός της χώρας όπου διαμένει–, με στόχο το χαμηλότερο κόστος, το 18% αναζητούν θεραπευτικές επιλογές που δεν είναι διαθέσιμες στις χώρες τους και το 10% θέλει τη θεραπεία το συντομότερο δυνατό.

Ποια είναι η διαφορά του ιατρικού τουρισμού από τον τουρισμό υγείας;

Ο ιατρικός τουρισμός δεν πρέπει να συγχέεται με τον τουρισμό υγείας, ο οποίος αποτελεί μια ευρύτερη κατηγορία, στην οποία περιλαμβάνονται ο ιατρικός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας και ο ιαματικός τουρισμός (θερμαλισμός). Ο ιατρικός τουρισμός αφορά ταξίδια που πραγματοποιούνται με στόχο τη θεραπεία μιας ιατρικά διαγνωσμένης νόσου, την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων, των αιτιών και των συνεπειών της (reactive approach) ή την πραγματοποίηση αισθητικών επεμβάσεων, και αποτελεί, κατά βάση, μια ex-post παρεμβατική δράση σε αντίθεση με τον τουρισμό ευεξίας, ο οποίος εδράζεται στην πρόληψη, περιλαμβάνει μια πιο ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων και απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό.

Ποια θα λέγατε ότι είναι τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας στην παροχή υπηρεσιών υγείας και ευεξίας σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς;

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η Ελλάδα είναι φθηνότερη κατά 37% από τον μέσο όρο σε κόστος σε υπηρεσίες υγείας, ενώ κατατασσόμαστε στη 14η θέση ανάμεσα σε 191 χώρες στον τομέα της ποιότητας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε σύγκριση με το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, το κόστος της ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα είναι κατά 60%-90% χαμηλότερο. Ωστόσο, συγκρινόμενη με τη Γερμανία, η Ελλάδα δεν παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις στις τιμές και, συγκρινόμενη με την Τουρκία, την Ουγγαρία και την Πολωνία, η Ελλάδα είναι σημαντικά ακριβότερη. Η πρόσβαση λόγω της γεωγραφικής θέσης που έχουμε από τις πέντε ηπείρους, ευρισκόμενοι ανάμεσα σε Αφρική, Ασία και Ευρώπη, αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, λόγω της συνεχούς αεροπορικής σύνδεσης που υπάρχει.

Η Ελλάδα διαθέτει μια σειρά από σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία επιτρέπουν την ανάπτυξη ενός δυναμικού τομέα ιατρικού τουρισμού.

Τα σημαντικότερα είναι τα ακόλουθα:

• Το εύκρατο κλίμα, το οποίο και διαμορφώνει ιδανικές συνθήκες για αποθεραπεία-αποκατάσταση.

• Οι υψηλής ποιότητας ιατρικές υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα. Οφείλουμε να υπογραμμίσουμε πως η ανάπτυξη των προϊόντων ιατρικού τουρισμού αφορά κατά κύριο λόγο τον ιδιωτικό ιατρικό τομέα. Ο δημόσιος ιατρικός τομέας, λόγω της ανορθολογικής κατανομής του δυναμικού και των λοιπών χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει, δεν παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Αντίθετα, ο ιδιωτικός τομέας, χάρη στην υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και τις ανταγωνιστικές του τιμές, διαθέτει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης.

• Το καλά καταρτισμένο και έμπειρο επιστημονικό προσωπικό.

• Ο ανεπτυγμένος και άρτια οργανωμένος τουριστικός τομέας σε επίπεδο ξενοδοχειακών και λοιπών υποδομών.

• Οι ανταγωνιστικές τιμές των παρεχόμενων ιατρικών υπηρεσιών.

• Ο μεγάλος αριθμός ενεργών ιδιωτών ιατρών, που οδηγεί σε υπερπροσφορά ιατρικών υπηρεσιών και μείωση των εισοδημάτων τους. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Υγείας, το 2015, οι ιατροί ανήλθαν σε 22.000 άτομα, ενώ η Ελλάδα, το 2011, βρέθηκε στην πρώτη θέση των χωρών μελών του ΟΟΣΑ, με 6,14 ιατρούς ανά 1.000 κατοίκους.

• Και, το σημαντικότερο όλων, η δυνατότητα συνδυασμού θεραπείας και αναψυχής, δεδομένου ότι η Ελλάδα αποτελεί, ούτως ή αλλιώς, έναν ιδιαίτερα δημοφιλή τουριστικό προορισμό.

Ποιες είναι οι νέες διαθέσιμες υπηρεσίες ευεξίας που γνωρίζουν μεγαλύτερη ζήτηση;

Η πανδημία έφερε στο προσκήνιο τη σημασία του γενικότερου τρόπου ζωής και της πρόληψης των χρόνιων ασθενειών, οδηγώντας σε αύξηση της ζήτησης για θεραπείες ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος (immune boosting), της ιατρικής του τρόπου ζωής (lifestyle medicine), ενώ επιτάχυνε την ενσωμάτωση ιατρικών υπηρεσιών σε επιχειρήσεις ευεξίας κάθε είδους. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιθυμούν, λόγω της πανδημίας, να αντιμετωπίσουν χρόνιες ασθένειες και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα, ενώ πολυάριθμοι είναι οι ασθενείς που πάσχουν από σύνδρομο long Covid (γνωστό και ως «μακροχρόνιος Covid»).

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ιατρικού τουρισμού εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 346,1 δισ. δολάρια μέχρι το 2032

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ένας νέος τομέας, αυτός της Ιατρικής Ευεξίας (Medical Wellness) αναδύεται, με στόχο τη διασύνδεση της ιατρικής φροντίδας με την πρόληψη και την ολιστική αντιμετώπιση της υγείας. Νέα, ολοκληρωμένα κέντρα ιατρικής και ευεξίας προσφέρουν στους επισκέπτες τους ένα μείγμα από ιατρικές υπηρεσίες και υπηρεσίες ευεξίας διαφόρων ειδών. Παράλληλα, κέντρα ευεξίας και spa που επιθυμούν να εισέλθουν στον τομέα της Ιατρικής Ευεξίας αναβαθμίζουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Όλο και πιο δημοφιλείς είναι υπηρεσίες όπως: ανοσοθεραπεία (immunotherapy), θεραπεία με ενδοφλέβιο ορό (IV-drips), θεραπείες για την υγεία των εντέρων (gut-health), ανάλυση ύπνου (sleep analysis), οξυγονοθεραπεία (oxygen-therapy) κ.ά.

Αναφέρω επιγραμματικά κάποια από τα προγράμματα που παρέχουμε σε συνεργασία με τα θέρετρα ευεξίας και αναζωογόνησης TheLifeCo Holistic Wellbeing:

-Cleansing Detox Programs: Master Detox, Green Juice Detox, Green Salad Detox, Water Fasting.
-Healthy Nutrition Programs: Anti-aging (Intermittent Fasting)*, Ketogenic Diet*, Low Calorie Diet*.
-Specially Designed Programs: Diabetes Support, Hypertension Support, Get Fit & Healthy*.
*(Raw & Vegan)

Ταυτόχρονα, ορισμένα κέντρα ενσωματώνουν υπηρεσίες ευεξίας ως μέρος της μετεγχειρητικής διαδικασίας ανάρρωσης και αποκατάστασης, παρέχοντας στους ασθενείς υπηρεσίες όπως yoga, pilates, άσκηση, διατροφή, διαλογισμό, καταβάλλοντας προσπάθειες να καταστήσουν τις εγκαταστάσεις τους πιο φιλόξενες, μακριά από τους αποστειρωμένους χώρους του παρελθόντος.

Η επίσκεψη σε ένα από τα θέρετρα ευεξίας και αναζωογόνησης προσφέρει μια μικρή απόδραση διακοπών/εμπειρίας από τις πολλές που μπορούν οι φιλοξενούμενοι να απολαύσουν, σχεδιασμένη ώστε να ταιριάζει με την εμπειρία που οραματίζονται. Είτε αναζητούν μια πολυτελή απόδραση είτε ένα αυθεντικό, λιτό καταφύγιο, οι επιλογές κυμαίνονται από σύντομες αποδράσεις το Σαββατοκύριακο έως πολυήμερες, καθηλωτικές εμπειρίες.

Οι αποδράσεις μπορούν να απολαμβάνονται σε ομαδικό περιβάλλον, ενισχύοντας τις κοινωνικές σχέσεις, ή ως μια ιδιωτική, εξατομικευμένη εμπειρία, για βαθύτερη αυτογνωσία.

Ό,τι κι αν αναζητά ο καθένας, υπάρχει μια απόδραση προσαρμοσμένη στις ανάγκες του. Οι αποδράσεις διακοπών είναι ειδικά σχεδιασμένες εμπειρίες, που προσφέρουν ξεκούραση, αναζωογόνηση και προσωπική ανάπτυξη.

Μπορεί να περιλαμβάνουν δραστηριότητες που εστιάζουν στην ευεξία, την περιπέτεια, την πνευματικότητα και τη χαλάρωση.

Τα οφέλη αυτών των αποδράσεων είναι πολλαπλά και, συγκεκριμένα, διακρίνουμε:

Σωματικά οφέλη: Βελτίωση υγείας, φυσικής κατάστασης και αποτοξίνωση.
Ψυχικά οφέλη: Ανακούφιση από το άγχος, ενίσχυση της συγκέντρωσης και της ενσυναίσθησης.
Συναισθηματικά οφέλη: Θεραπεία, αυτογνωσία και προσωπική ανάπτυξη.
Πνευματικά οφέλη: Βαθύτερη σύνδεση με τον εαυτό σου.

Αντίστοιχα, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι ιατρικές θεραπείες που γνωρίζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στον τομέα του ιατρικού τουρισμού;

Αυτές είναι οι παρακάτω: Οδοντιατρικές, αισθητικής χειρουργικής, πλαστικής χειρουργικής, μεταμόσχευσης μαλλιών, υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και εξωσωματικής γονιμοποίησης, οφθαλμιατρικής, αποκατάστασης-αποθεραπείας, ορθοπαιδικές και ογκολογικές.

Κατά πόσο συμβάλλουν ή όχι οι ασφαλιστικοί φορείς, με τα προγράμματα που παρέχουν, στην ανάπτυξη του τομέα;

Πολυάριθμοι παράγοντες έχουν συμβάλει αποφασιστικά, κατά τις τελευταίες δεκαετίες, στην ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού διεθνώς, αλλά και στην αυξανόμενη τάση των ασφαλιστικών συστημάτων να αναζητούν φθηνότερες υπηρεσίες στην παγκόσμια ιατρική αγορά, άρα και συνεργασίες.

Οι σημαντικότεροι από αυτούς είναι οι ακόλουθοι:

• Δημογραφικές αλλαγές και ταχύτατη γήρανση του πληθυσμού: Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα επόμενα 50 χρόνια σχεδόν το ένα τρίτο (1/3) του πληθυσμού στις αναπτυγμένες χώρες θα είναι ηλικίας άνω των 60 ετών, επομένως αναμένεται τομείς όπως ο τουρισμός υγείας να καταγράψουν ιδιαίτερη ανάπτυξη.
• Η μεγάλη πίεση που ασκείται στα συστήματα υγείας και τα ασφαλιστικά συστήματα των αναπτυγμένων χωρών (μακριές λίστες αναμονής για συγκεκριμένες θεραπείες και επεμβάσεις).
• Η ανάπτυξη ποιοτικών ιατρικών υπηρεσιών σε χαμηλότερο κόστος σε αναπτυσσόμενες χώρες.
• Ο πολλαπλασιασμός των φορέων παροχής ιατρικών υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα με διεθνή χαρακτήρα (UNWTO and ETC, 2018:27-28).

Ειδικότερα, τι ισχύει για τον εισερχόμενο και τι για τον εξερχόμενο ιατρικό τουρισμό;

Όσον αφορά τον εισερχόμενο, αφενός έχουμε τους επισκέπτες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι έχουν την ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης, επομένως μπορούν, ανά πάσα ώρα και στιγμή, να νοσηλευτούν σε οποιοδήποτε νοσοκομείο της χώρας, αφετέρου έχουμε και τους επισκέπτες από τις υπόλοιπες χώρες, οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους, έχουν ιδιωτική ασφάλεια.

Όσον αφορά δε τον εξερχόμενο πελάτη, έχουμε συμβάσεις με πολυεθνικούς ομίλους ασφάλισης με πολύ καλές καλύψεις και, ενδεικτικά, αναφέρουμε: ιατρικές συμβουλές και πληροφορίες συντονιστικού κέντρου, υγειονομική μεταφορά ασφαλισμένου, επαναπατρισμός του ασφαλισμένου, επαναπατρισμός των συνταξιδευόντων, μη παθόντων μελών της οικογένειας του ασφαλισμένου, έξοδα νοσηλείας, έξοδα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης εκτός νοσοκομείου, έξοδα μετακίνησης και διαμονής στενού συγγενή του ασφαλισμένου που νοσηλεύεται, αεροπορικό εισιτήριο με επιστροφή, διαμονή σε ξενοδοχείο για 5 ημέρες, αποζημίωση για απώλεια ζωής του ασφαλισμένου από ατύχημα, αποζημίωση για ατύχημα σε ομάδα ασφαλισμένων στο ίδιο συμβάν, έξοδα για μεταφορά σορού, αποζημίωση για ακύρωση ταξιδιού, αποζημίωση για την απώλεια αποσκευών, έξοδα διαμονής και επικοινωνίας του ασφαλισμένου λόγω κλοπής ή καταστροφής των ταξιδιωτικών του εγγράφων, έξοδα για νομική υποστήριξη, έξοδα λόγω καθυστέρησης της πτήσης, προσωπική αστική ευθύνη του ασφαλισμένου έναντι τρίτων, έξοδα μετάφρασης, όπως και έξοδα αποστολής φαρμάκων.

Εντούτοις, δεδομένου ότι τα συστήματα ιατρικής ασφάλισης δεν καλύπτουν αυτού του είδους τις θεραπείες, δεν αναμένεται αυτού του είδους οι υπηρεσίες Ιατρικής Ευεξίας να γίνουν ιδιαίτερα δημοφιλείς ή πιο οικονομικά προσιτές στο άμεσο μέλλον. Παράλληλα, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος πως η συμβιωτική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των παρόχων ιατρικών υπηρεσιών και των παρόχων υπηρεσιών ευεξίας έχει ως στόχο την αύξηση των επισκέψεων και των εσόδων με την προώθηση διαγνωστικών εξετάσεων, επεμβατικών και άλλου είδους θεραπειών, που στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητες.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας επενδυτικά σχέδια για τον ιατρικό τουρισμό;

Η αγορά υγείας στην Ελλάδα έχει υπάρξει κατεξοχήν πεδίο ανακατατάξεων τα τελευταία χρόνια. Εμείς, στο Heronia Travel, με ιστορική παρουσία σχεδόν 50 ετών στον χώρο του τουρισμού που εγγυάται το μέλλον, έχουμε μια τεράστια εμπειρία διαχείρισης και φιλοξενίας φίλων ταξιδιωτών, που μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε και να πραγματοποιήσουμε επενδύσεις με μακροχρόνιο ορίζοντα στον τομέα της Ιατρικής Ευεξίας (Medical Wellness) και αναζωογόνησης, δημιουργώντας θέρετρα ευεξίας wellbeing στην Ελλάδα, στα πρότυπα αναγνωρισμένων μονάδων της Ευρώπης, σε συνεργασία με καταξιωμένους οργανισμούς, με ιδιαίτερη έμφαση στην αντιγήρανση, την ιατρική του τρόπου ζωής (lifestyle medicine), τη διατροφή, την άσκηση με υπηρεσίες yoga και pilates, spa και θεραπείες.

Μέσα από αυτό το επενδυτικό σχέδιο αναδύεται ένας νέος τομέας, αυτός της Ιατρικής Ευεξίας (Medical Wellness), με σκοπό τη διασύνδεση της ιατρικής φροντίδας, με απώτερο στόχο την πρόληψη και την ολιστική αντιμετώπιση της υγείας.

Μιλήστε μας περισσότερο για τον ρόλο του Heronia Travel και τη λειτουργία του cluster…

Όσον αφορά το ζήτημα της χρήσης του Διαδικτύου ως βασικού καναλιού διανομής των υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο ζήτημα της αξιοπιστίας των πληροφοριών που περιέχουν.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 50 σχετικές ιστοσελίδες αναφορικά με το τι πρέπει να γίνει προκειμένου να αναβαθμιστούν, διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:

• Σε λίγες από αυτές γίνεται καλή χρήση της αγγλικής γλώσσας, γεγονός που δημιουργεί ανασφάλεια στου υποψήφιους πελάτες.
• Ελλιπείς είναι οι πληροφορίες για την παρακολούθηση του ασθενούς μετά το πέρας της θεραπείας.
• Ελλείψεις καταγράφονται στις πληροφορίες αναφορικά με βασικά στοιχεία των μονάδων όπου θα επισκεφτούν και το κατάλυμα όπου θα διανυκτερεύσουν (π.χ. αριθμός προσωπικού και κλινών, κατηγορία ξενοδοχείου, τοποθεσία κ.λπ.).

Στο Heronia Travel, βραβευμένοι ως Best Greek Tourism Medical Facilitator, και την Medical Tourism Hub ως Medical Facilitator, έχοντας δημιουργήσει αυτό το cluster, ο ενδιαφερόμενος θα βρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται, εξασφαλίζοντάς του, από την πρώτη στιγμή, την αίσθηση της ασφάλειας, της οργάνωσης και της φροντίδας πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ελλάδα.

 

Ως Διαμεσολαβητές Ιατρικού Τουρισμού (Medical Tourism Facilitators), είμαστε ο συνδετικός κρίκος, το βασικό σημείο αναφοράς και ο βασικός μεσολαβητής μεταξύ του ασθενή-ταξιδιώτη και των παρόχων υπηρεσιών υγείας και τουριστικών/ξενοδοχειακών επιχειρήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου φροντίδας του ασθενή (από την επιλογή του προϊόντος μέχρι και την ιατρική παρακολούθηση μετά το τέλος της θεραπείας), ενώ βοηθάμε τον πελάτη να διαμορφώσει ένα πλάνο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του.

Διαθέτουμε εμπειρία και καλή γνώση τόσο των ιατρικών όσο και των τουριστικών υπηρεσιών που είναι διαθέσιμες σε έναν προορισμό.

Στα βασικά μας καθήκοντα περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων:

• Η διαμόρφωση ολοκληρωμένων ιατρικών προϊόντων και πακέτων ιατρικού τουρισμού μέσα από μια διαδικασία επιλογής και διαλογής των πλέον κατάλληλων νοσοκομείων/κλινικών/ιατρών, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.
• Η σύναψη συνεργασιών και συμφωνιών με όλους τους εμπλεκόμενους ιατρικούς και τουριστικούς παρόχους.
• Η μέριμνα για την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος που μπορεί να προκύψει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καθώς και των πολιτιστικών και γλωσσικών εμποδίων που μπορεί να ανακύψουν.
• Η πραγματοποίηση όλων των απαραίτητων ενεργειών για τη διοργάνωση ενός ταξιδιού (όσον αφορά τη διαμονή, τα αεροπορικά εισιτήρια, τις θεωρήσεις κ.ά.).

Η παροχή υπηρεσιών ιατρικού τουρισμού πραγματοποιείται εντός της ιστοσελίδας www.heronia.com και ενός portal website www.medical-tours.gr, στο οποίο συμμετέχουν αναλυτικά και σε κατηγορίες:

• Medical Cluster
• Πάροχοι υπηρεσιών υγείας (νοσοκομειακές μονάδες, κλινικές, κέντρα αποκατάστασης, θέρετρα ευεξίας κ.ά.).
• Πάροχοι υπηρεσιών που σχετίζονται με τις μεταφορές, τη φιλοξενία και τη βιομηχανία του τουρισμού εν γένει (εταιρείες αερομεταφορών, ξενοδοχεία ή άλλου είδους καταλύματα κ.ά.).
• Ιατρικές Υπηρεσίες Εξωτερικού
• Doctors Blog

Who is who

Ο κ. Νάσος Τρέντζος έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων & Management με μεταπτυχιακό στο University of Plymouth International college – UPIC. Μιλά τρεις γλώσσες και ασχολείται με τον τουρισμό 33 χρόνια. Από το 1992 εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση Heronia Travel. Συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση, άνοιξε νέους δρόμους στον χώρο και κέρδισε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων με καινοτόμα ταξιδιωτικά προϊόντα, οργανώνοντας, το 2004, τη μεγαλύτερη μετακίνηση για όλη την Ελλάδα με τσάρτερ πτήσεις για την παρακολούθηση των αγώνων ποδοσφαίρου του Euro 2004, έχοντας «λανσάρει» στην τουριστική αγορά ουκ ολίγες καινοτομίες.

Από το 2014 είναι επικεφαλής της εταιρείας «Heaven Destinations Τουριστική Εκδοτική Ξενοδοχειακή», η οποία έχει το Heronia Travel, που δραστηριοποιείται στον εξερχόμενο τουρισμό και την οργάνωση συνεδρίων, και την Heaven Destinations, η οποία δραστηριοποιείται στον εισερχόμενο τουρισμό και το μάνατζμεντ ξενοδοχειακών μονάδων.

Το 2018, ίδρυσε την εταιρεία Autogreece Luxury Services, η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς πελατών σε πολυτελή ξενοδοχεία με 32 ιδιόκτητα πολυτελή αυτοκίνητα, στην ενοικίαση αυτοκινήτων, σκαφών, private jets και πολυτελών βιλών στην Αττική και τα ελληνικά νησιά.

Το 2021, επιχειρεί ένα ακόμη εγχείρημα, στο πλαίσιο του ιατρικού τουρισμού, το οποίο αναδεικνύεται μέσα από ένα cluster με σημαντικές συνεργασίες στους τομείς της γενικής κλινικής, του θερμαλισμού και της ευεξίας-αναζωογόνησης, φιλοξενώντας χιλιάδες εισερχόμενους επισκέπτες-ασθενείς.

Από το περιοδικό ΧΡΗΜΑ