Σε dual listing στο Χρηματιστήριο Αθηνών, σε εξαγορές εταιρειών και στην επέκτασή της σε διεθνές επίπεδο, στρέφει την προσοχή της η Global Wealth, η νέα εταιρεία που προέκυψε από την τριπλή συγχώνευση της Wealth Avenue, της GMM Global Money Managers AIFM (GMM AIFM) και της GMM Global Money Managers.
Με μια επενδυτική βάση άνω των 3.000 μεριδιούχων και κεφάλαια υπό διαχείριση που ξεπερνούν τα 550 εκατ. ευρώ, η Global Wealth στοχεύει να κατακτήσει τη διεθνή αγορά και να αποδείξει ότι μια εταιρεία από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη μπορεί να κάνει τη διαφορά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η ιδέα για τη δημιουργία της Wealth Avenue “γεννήθηκε” από την ανάγκη να δοθεί η δυνατότητα σε ανθρώπους που διαθέτουν μικρά κεφάλαια να επενδύσουν, αποφεύγοντας τους κινδύνους που προκύπτουν από την έλλειψη γνώσεων και εμπειρίας.
Μιλήσαμε με τον κ. Λευτέρη Κοντό, Chief Investment Officer, για το προφίλ που πρέπει να έχει μία εταιρεία για είσοδο στην χρηματιστηριακή αγορά, για τα οφέλη μιας τέτοιας στρατηγικής, αλλά και το success της χρηματιστηριακής εισαγωγής της Global Wealth Group PLC.
ΕΡ.
Κύριε Κοντέ έχετε σχεδιάσει και συμβουλεύσει με την ομάδα σας τέσσερις Χρηματιστηριακές εισαγωγές εταιρειών τους τελευταίους 40 μήνες περίπου σε Ευρώπη και Αμερική, θα θέλαμε να μας πείτε ποιος είναι ο πιο συμβατός υποψήφιος για μια χρηματιστηριακή εισαγωγή καθώς και ποια οφέλη μπορεί να υπάρχουν από μια τέτοια κίνηση για μια εταιρεία.
ΑΠ.
Καταρχάς θα έλεγα ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν την δυνατότητα να εισαχθούν σε κάποια χρηματιστηριακή αγορά, είτε είναι start ups και θα επιλέξουν την εισαγωγή σε μια παράλληλη αγορά είτε είναι πιο μεγάλες εταιρείες και θα επιλέξουν τις κύριες και regulated αγορές, για την επιλογή της πιο κατάλληλης αγοράς που θα εισαχθούν (χώρα, regulated, non regulated κλπ) απαιτείται σημαντική γνώση των λεπτομερειών της κάθε αγοράς οι οποίες μπορούν να έχουν σημαντική επίδραση στην μετέπειτα πορεία της εταιρείας.
Αναφορικά με την «συμβατότητα» του επιχειρηματία και της υποψήφιας εταιρείας για εισαγωγή θα έλεγα είναι σημαντικά τα παρακάτω 3 σημεία:
- Να υπάρχει ένα ελκυστικό και δυναμικό business plan που να δείχνει το πλάνο επέκτασης και να δίνει το στίγμα της αναπτυξιακής τροχιάς της εταιρείας που με αυτόν τον τρόπο θα έλξει το ενδιαφέρον των επενδυτών, θεσμικών και μη, χρηματιστών και ευρύτερα όσων παρακολουθούν και πραγματοποιούν επενδύσεις σε εισηγμένες εταιρείες
- Ομάδα διεκπεραίωσης του listing, όπως κατάλληλος σύμβουλος εισαγωγής, auditor, λογιστής, και σωστή επιλογή χρηματιστηριακής αγοράς, αυτό απαιτεί ένα καλοδουλέμενο γκρουπ ανθρώπων οι οποίοι θα μπορούν να φέρουν εις πέρας το απαιτητικό εγχείρημα της εισαγωγής στο σωστό προσυμφωνημένο χρονικό πλαίσιο αποφεύγοντας αχρείαστους κινδύνους και καθυστερήσεις
- Το προφίλ του επιχειρηματία που θέλει να αξιοποιήσει το status του εισηγμένου, είναι αυτό που χαριτολογώντας κάποιες φορές ρωτάμε “πόσες φορές στη ζωή σου έχεις καθίσει στο ίδιο τραπέζι με κάποιον εισηγμένο επιχειρηματία?»
Όλες οι επιχειρήσεις μπορούν να βγάλουν κέρδη…δεν δίνουν όμως όλες οι επιχειρήσεις status…αυτό είναι ενα χρήσιμο εργαλείο ανάπτυξης για όποιον μπορεί να το αξιοποιήσει, και να δει μια πραγματική διαφορά στην επιχειρηματική του πορεία και κατά συνέπεια στην πορεία όλων των εμπλεκομένων μετόχων, συνεργατών κλπ.
Τα οφέλη από την εισαγωγή συνοψίζονται σε 5 τομείς όπως:
- Άντληση κεφαλαίων
Δίνεται η ευκαιρία στις εταιρείες να αντλήσουν «άτοκη» χρηματοδότηση μέσω των Αυξήσεων Μετοχικού Κεφαλαίου από περισσότερες πηγές σε σχέση με τις ιδιωτικές εταιρείες, καθώς και να λάβουν δανεισμό με εγγύηση τις μετοχές της εισηγμένης, κάτι που της δίνει ένα πρόσθετο πλεονέκτημα για καλύτερη κεφαλαιακή θωράκιση τους
2. Υψηλότερη κεφαλαιοποίηση/Αποτίμηση σε σχέση με τις ιδιωτικές εταιρείες, αυτό σημαίνει μικρότερη απομείωση μετοχικής θέσης των αρχικών μετόχων όταν αντλούν κεφάλαια.
3. Αναγνωρισιμότητα – Ενδυνάμωση κύρους
Από τοπική εταιρεία γίνεσαι παγκόσμια αφού πλεον το σύμβολο της μετοχής σου εμφανίζεται σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες διεθνώς,
Τα νέα σου σαν δημόσια εταιρεία (public) εμφανίζονται στα media δωρεάν γιατί πλεον αυτά αφορούν το…κοινό…αυτη η μεγαλύτερη δημοσιότητα σε οδηγεί σε καλύτερες εμπορικές συμφωνίες χωρίς σύνορα, καθώς και στην προσέλκυση καλύτερων ταλέντων που θα στελεχώσουν την επιχείρηση.
4. Εξαγορά άλλων εταιρειών με μετοχές της εισηγμένης
Πλέον οι μετοχές της εταιρείας λειτουργούν σαν νόμισμα, και μπορούν να δωθούν αντι για cash σε ενδεχόμενες εξαγορές ή συχωνεύσεις με άλλες εταιρείες κάτι που προσδίδει μεγαλύτερη δυναμική και ανεξαρτησία στα επιχειρηματικές δραστηριότητες των συμβαλλομένων
5. Αξιοπιστία και Διαφάνεια
Όντας μια εισηγμένη εταιρεία είσαι ελεγχόμενη από ορκωτούς ελεγκτές και δημοσιοποιείς τα οικονομικά στοιχεία και αποτελέσματα σου στο επενδυτικό κοινό τακτικά (ο αριθμός των ανακοινώσεων εξαρτάται από την αγορά που είσαι εισηγμένος πχ σε μια παράλληλη αγορά απαιτείται μια ετήσια ανακοίνωση με ελεγμένα στοιχεία ενώ σε κύριες αγορές κάθε τρίμηνο κλπ), αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ελκυστικότητα σε επενδυτές οι οποίοι αναζητούν διαφάνεια στις εταιρείες που θα επενδύσουν αλλά και σε δυνητικούς στόχους εξαοράς ή συγχώνευσης μιας και θα υπάρχει πιο ξεκάθαρη και ακριβής απεικόνιση της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας.
ΕΡ.
Για μια δυναμική και ελπιδοφόρα μικρομεσαία εταιρεία αρκεί μόνο να εισαχθεί σε κάποιο χρηματιστήριο και «αυτομάτως» όλα αλλάζουν για αυτή? Υπάρχει κάποια «συνταγή» αναφορικά με το αν είναι αρκετά επιτυχημένη μια εισαγωγή ή λιγότερο επιτυχημένη?
ΑΠ.
Μια επιτυχημένη εισαγωγή θα την παρομοίαζα με μια βάρκα με δυο κουπιά τα οποία είναι απαραίτητα να λειτουργούν και τα δυο για να πάει μπροστά και μακριά το ταξίδι…απο μόνη της η εισαγωγή δεν εξασφαλίζει εκ προοιμίου την επιτυχία.
Αν πάρουμε σαν παραδοχή ότι η διοίκηση της εταιρείας κάνει το καλύτερο δυνατό σε επίπεδο business και ανάπτυξης τότε το ένα κουπί είναι η pre listing οργάνωση της εταιρείας που περιλαμβάνει ενέργειες οι οποίες γίνονται καθόλη τη διάρκεια της διαδικασίας εισαγωγής και αφορά το company awareness δηλαδή να ενημερώσει η εταιρεία μεγάλο μέρος του επενδυτικού κοινού αλλά και πιο θεσμικούς παίκτες όπως Χρηματιστηριακές εταιρείες, αμοιβαία κεφάλαια κλπ για την επικείμενη εισαγωγή της και το χρονοδιάγραμμα καθώς και άλλες λεπτομέρειες με σκοπό να αρχίσουν να παρακολουθούν την πορεία της από τα αρχικά στάδια της διαδικασίας για να αποκτηθεί μια οικιότητα με την εταιρεία και τα στελέχη της η οποία θα βοηθήσει σε επόμενα στάδια όπως πχ την συμμετοχή τους σε μελλοντικές αυξήσεις κεφαλαίου κλπ και το άλλο κουπί είναι το stock awareness το οποίο ξεκινά μετά την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο και αφορά την ενημέρωση του επενδυτικού κοινού μέσω δράσεων και δημοσιότητας για το σύμβολο πλέον της μετοχής (ticker symbol) και γενικότερα την εξασφάλιση της εμφάνισης της μετοχής σε διεθνείς πλατφόρμες με σκοπό την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος και εκτός συνόρων επενδυτικού κοινού.
Τα παραπάνω αποτελούν δράσεις που πρέπει να σχεδιαστούν και δομηθούν σωστά από την αρχική φάση τους και μετέπειτα να υλοποιούνται μεθοδικά και όχι αποσπασματικά, με αυτόν τον τρόπο θα μεγιστοποιήσει μια εταιρεία τα οφέλη της εισαγωγής και θα αποφύγει να είναι απλά ακόμα μια εταιρεία που εισήχθει σε κάποιο χρηματιστήριο και όπως λένε στην γλώσσα των χρηματιστών «δεν κουνιέται» κυρίως επειδή δεν την γνώρισε και κατά συνέπεια δεν την «παρακολουθεί» το επενδυτικό κοινό και γενικότερα το χρηματιστηριακό οικοσύστημα.
ΕΡ.
Μιας και η καλύτερη αφομοίωση πληροφοριών γίνεται μέσα από τα πραγματικά παραδείγματα, πείτε μας δύο λόγια για το πως σχεδιάσατε την χρηματιστηριακή εισαγωγή της Global Wealth Group PLC (ex WEALTH AVENUE PLC), ποια στάδια πέρασε η εταιρεία από την ίδρυση της πριν μόλις 4 χρόνια και ποια είναι η εξέλιξη εως τώρα αλλά και τα σχέδια της δεδομένου των σημαντικών ανακοινώσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας πρόσφατα?
ΑΠ.
Όταν σχεδίαζα το 2020 την στρατηγική και εισαγωγή της Wealth Avenue στο Χρηματιστήριο η εταιρεία μόλις είχε ιδρυθεί, ήταν μια εντελώς νέα εταιρεία στην οποία ήμασταν 3 αρχικοί ιδρυτές, έπειτα μετά από ενδελεχή έρευνα των επιλογών που είχαμε επιλέχθηκε η ΝΕΑ Αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου σαν την πιο κατάλληλη και συμβατή με τις ανάγκες μας για την τότε φάση και στρατηγική μας, παράλληλα μέσα από μια χρονοβόρα διαδικασία επιλέχθηκαν πολύ σχολαστικά οι ειδικοί που θα μας βοηθούσαν στην εισαγωγή, έτσι η εταιρεία κατέθεσε αίτηση εισαγωγής στο ΧΑΚ με 30 μετόχους και περίπου 450.000 ευρώ μετοχικό κεφάλαιο που είχαμε αντλήσει, περνώντας μια εντατική και σημαντική φάση επαφών και δράσεων καθώς και αξιοποίησης της δημοσιότητας που μας πρόσφερε η εισαγωγή αντλήσαμε συνολικά τους επόμενους μήνες 1,5 εκατ ευρώ περίπου φτάνοντας έτσι τους 300 μετόχους και με αυτόν τον τρόπο ξεκινήσαμε τα οικιστικά έργα ακινήτων που σχεδιάζαμε και είχαμε προς υλοποίηση.
Παράλληλα δεχόμασταν και εξετάζαμε διάφορες προτάσεις για συνέργειες, εξαγορές και συγχωνεύσεις με άλλες εταιρείες από Ελλάδα και εξωτερικό και μια από αυτές αφού την μελετήσαμε την αποδεχτήκαμε γιατι πιστεύουμε ότι ταιριάζει με την στρατηγική και το συμφέρον των μετόχων μας.
Έτσι λοιπόν συγχωνευτήκαμε με τις εταιρείες διαχείρισης επενδυτικών κεφαλαίων Global Money Managers (GMM) οι οποίες διαθέτουν πάνω από 550 εκατ. ευρώ Assets under Management (AuM) επενδύοντας σχεδόν σε όλους τους τομείς της οικονομίας, μετά από αυτή την συγχώνευση η εταιρεία θα έχει κεφαλαιοποίηση 45 εκατ. ευρώ περίπου και όπως έχει ανακοινώσει ετοιμάζεται για τo uplist των μετοχών της σε μεγαλύτερη Χρηματιστηριακή αγορά με σκοπό να επιταχύνει την ανάπτυξη της αλλα και να διευκολύνει την συμμετοχή περισσότερων επενδυτών όπως και την ευκολότερη «έξοδο» τους όταν αποφασίσουν να ρευστοποιήσουν τη θέση τους.