Άνοδο του πληθωρισμού στο 2,5% είχαμε στην Ευρωζώνη, μεγαλύτερη άνοδο στο 3,1% κατέγραψε η Ελλάδα.
Στέγη, Ενέργεια και Υπηρεσίες ακριβαίνουν τη ζωή μας ενώ ο πληθωρισμός στα τρόφιμα διατηρείται ουσιαστικά στο μηδέν.
Από το καλοκαίρι και μετά, με τις παρεμβάσεις, τους ελέγχους και τα πρόστιμα του Υπουργού Ανάπτυξης Τ. Θεοδωρικάκου, έχει μπει φρένο στις αυξήσεις των βασικών ειδών διατροφής, ζητούμενο τώρα είναι να δούμε και τις πρώτες σημαντικές μειώσεις των τιμών στα τρόφιμα του σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με την εκτίμηση της EUROSTAT, για τον πληθωρισμό τροφίμων, τον Ιανουάριο 2025, η Ελλάδα είναι στο +0,1%, που είναι η καλύτερη επίδοση σε όλη την Ευρωζώνη. Επισημαίνεται πως ο μέσος όρος της Ευρωζώνης στα τρόφιμα είναι στο +2,3%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο δομικός πληθωρισμός της Ευρωζώνης (core CPI διατηρείτα στο +2,7%) ενώ οι υπηρεσίες στην Ευρωζώνη ακρίβυναν τον Ιανουάριο +3,9%.
Σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί και ο Δείκτης Τιμών του ΙΕΛΚΑ και οι μέχρι σήμερα πληροφορίες λένε ότι και αυτός αναμένεται να είναι πέριξ του μηδενός.
Εικόνα εξομάλυνσης της επίδρασης της παγκόσμιας πληθωριστικής κρίσης στην Ελλάδα παρουσιάζει η πορεία του πληθωρισμού των τιμών τροφίμων από τον Ιούνιο 2024, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση των καταναλωτών, και ιδιαίτερα των ευάλωτων οικονομικά νοικοκυριών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των EUROSTAT και ΙΕΛΚΑ, τα στοιχεία της πορείας του πληθωρισμού τροφίμων στην Ελλάδα αποδεικνύουν ότι, σταδιακά, η παγκόσμια πληθωριστική κρίση παρέρχεται αλλά και ότι τα αυστηρά μέτρα που έχει λάβει η Κυβέρνηση αποδίδουν καρπούς υπέρ των καταναλωτών και ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων οικονομικά.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, παρά την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, η προσπάθεια για την βελτίωση των συνθηκών της ελληνικής λιανικής αγοράς θα ενταθεί το επόμενο χρονικό διάστημα με τη λήψη διαρθρωτικών μέτρων για την αύξηση του ανταγωνισμού, την καλύτερη ενημέρωση του καταναλωτή και την προστασία της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών.
Στόχος του υπουργείου, όπως επισημαίνεται, είναι η αύξηση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών με καλύτερες τιμές για τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καλύτερες οικονομικές απολαβές για τους πολίτες, με στόχο τη σύγκλιση του βιοτικού επιπέδου της Ελλάδας με αυτό των προηγμένων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.