AΠΟ ΧΡΗΜΑ WEEK

Υγροποιημένο φυσικό αέριο και άνθρακας είναι οι δύο κύριες πηγές περαιτέρω αύξησης των εσόδων για τους Έλληνες εφοπλιστές της ποντοπόρου. Από τη μία, οι εξελίξεις με το LNG, από την άλλη με τις εισαγωγές άνθρακα, και ο χειμώνας 2024-2025 προοιωνίζεται εξαιρετικός. Ο κλάδος του LNG θεωρείται αιχμής για την ενεργειακή πολιτική που θα ακολουθηθεί από το 2025 και μετά, σε μια περίοδο στην οποία, σύμφωνα με στοιχεία του VesselsValue, οι “Greeks” έχουν επενδύσει 18 δισ. δολ. (από το 2021) σε νέα πλοία μεταφοράς του συγκεκριμένου καυσίμου. 

Σύμφωνα με τον Νταν Νας (αναπληρωτή διευθυντή Αποτίμησης και Ανάλυσης της VesselsValue), «(…) σε μια δεκαετία που ορίζεται από τις ασταθείς αγορές και τις σεισμικές αλλαγές στη δυναμική της ναυτιλίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν υιοθετήσει τολμηρές επενδυτικές θέσεις, που μπορεί να διαμορφώσουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου…». Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περί τα 13,8 δισ. δολ. έχουν διατεθεί για το «χτίσιμο» 59 πλοίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και 4 δισ. δολ. για 41 πλοία υγραερίου (LPG).