Στα 49,6 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης το εννεάμηνο του 2024 έναντι 47,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 5%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 53% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 30% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης, το 18% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 36% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
H ολοκλήρωση του ισχυρού επενδυτικού πλάνου των τελευταίων ετών έχει δημιουργήσει την απαραίτητη ελεύθερη δυναμικότητα (περίπου 50% κατά μέσο όρο) θέτοντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για νέες συνεργασίες. Η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες πολυεθνικές και μικρότερες εταιρείες για νέα έργα που θα ενισχύσουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία, ενώ έχουν ήδη συμφωνηθεί νέα έργα (projects) με υφιστάμενους πελάτες τα οποία θα ενισχύσουν τον κύκλο εργασιών το επόμενο έτος.
Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 18,6 εκατ. ευρώ έναντι 15,6 εκατ. ευρώ βελτιωμένο κατά 19% χάρη στην μεγαλύτερη συνεισφορά των επωνύμων προϊόντων στην λιανική και ξενοδοχειακή αγορά στο σύνολο του κύκλου εργασιών. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 37,6% έναντι 33%.
Οι λειτουργικές δαπάνες (διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης) ανήλθαν σε 12,7 εκατ. ευρώ έναντι 11 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023, αυξημένα κατά 15%, κυρίως λόγω των δαπανών διαφήμισης, επικοινωνίας και προώθησης των επωνύμων προϊόντων τα οποία εμφανίζουν ισχυρή ανάπτυξη κατά 14%.
Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,9 εκατ. ευρώ βελτιωμένα κατά 41% (έναντι 2,8 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2023). Στη βελτίωση των Κερδών μετά από φόρους συντελεί και ο μειωμένος φόρος εισοδήματος ως αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης επενδυτικών προγραμμάτων που προβλέπουν φοροαπαλλαγές.
Στα επώνυμα προϊόντα σημειώθηκε ανάπτυξη 14% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2023, η οποία οφείλεται κατά μεγάλο βαθμό στο brand ΑΡΚΑΔΙ, που με την είσοδο του στις νέες κατηγορίες φροντίδας ρούχων και υγρών πιάτων παρουσιάζει μία αύξηση πωλήσεων κατά 80%.
Εξαιρώντας το ΑΡΚΑΔΙ, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ εμφανίζουν αύξηση 2% σε σχέση με το πρώτο εννεάμηνο του 2023 οδηγούμενες κυρίως από τις εξαγωγές, οι οποίες καταγράφουν ανάπτυξη κατά 28%. Ο πυλώνας των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το τελευταίο τρίμηνο του 2024, μέσω του εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων, της διαφημιστικής υποστήριξης και της ενίσχυσης της παρουσίας μας στα καταστήματα.
Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων κινήθηκαν πτωτικά κατά 5% το εννεάμηνο του 2024, γεγονός που οφείλεται στις πωλήσεις ξενοδοχειακών προϊόντων τρίτων στο εξωτερικό. Οι πωλήσεις τρίτων στο εξωτερικό παρουσίασαν υστέρηση σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο λόγω έκτακτων μεμονωμένων παραδόσεων στις αρχές του 2023, ενώ σημείωσαν σημαντική βελτίωση στο 3ο τρίμηνο του 2024. Οι πωλήσεις των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ κινήθηκαν θετικά, παρουσιάζοντας ανάπτυξη των πωλήσεων κατά 10%, οδηγούμενες από τις εξαγωγές, οι οποίες αναπτύσσονται με ισχυρό διψήφιο πρόσημο στο εννεάμηνο του 2024 (+70%) σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, δημιουργώντας ισχυρές βάσεις για δυναμική ανάπτυξη και ενισχύοντας την παρουσία των brands της Παπουτσάνης στο εξωτερικό.
Αναφορικά με τα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα), οι πωλήσεις στο εννεάμηνο παρέμειναν στα περυσινά επίπεδα, σημειώνοντας σημαντική βελτίωση κατά τη διάρκεια του 3ου τριμήνου του 2024, με τις νέες συνεργασίες να αποδίδουν και να αντιστρέφουν την πτωτική τάση του 1ου εξαμήνου 2024.
Οι βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2023. Στόχος της εταιρείας παραμένει η συνεχής διεύρυνση του πελατολογίου και η περαιτέρω ανάπτυξη των συνθετικών σαπωνομαζών.