Αύξηση 0,9% καταγράφει ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, έναντι αύξησης 1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το 2016.
Ταυτόχρονα, ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2017 – Ιουλίου 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2016 – Ιουλίου 2017, παρουσίασε αύξηση 0,5% έναντι αύξησης επίσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2016 – Ιουλίου 2017 με το δωδεκάμηνο Αυγούστου 2015 – Ιουλίου 2016.
Παράλληλα, ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του Ιουλίου 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2017, παρουσίασε αύξηση 0,8% έναντι αύξησης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το 2016.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,9% τον μήνα Ιούλιο 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2017, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 1,5% στην Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ελαιόλαδο.
• 1,5% στα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), καπνό.
• 0,5% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, νοσοκομεία και κλινικές.
• 3,4% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), πετρέλαιο κίνησης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 3,3% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 0,2% στην Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 1,3% στα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 2,5% στην Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 1,4% στα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 1,2% στην Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
• 0,7% στα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.