Σε επίπεδα ρεκόρ (+35) από την αρχή της μέτρησης κυμαίνεται η αυξητική διάθεση των προϋπολογισμών marketing σύμφωνα με τα ευρήματα του 30ου κύματος (Λ- Ιούλιος 2024) της έρευνας FORECOMM_s, που πραγματοποιεί η Abacus για λογαριασμό της ΕΔΕΕ.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των στελεχών των διαφημιζομένων η συνεχιζόμενη αύξηση των προϋπολογισμών marketing εξακολουθεί να διοχετεύεται κυρίως στα online εργαλεία, – διαχέεται όμως σε μικρότερο βαθμό και σε άλλες ενέργειες:

Τα offline media επανακάμπτουν (+16), ενώ σταθερά αυξητικό είναι το ενδιαφέρον για προωθητικές ενέργειες (+15) και δημόσιες σχέσεις (+9).

Λιγότερο επωφελούνται το direct marketing (+5) και η έρευνα αγοράς (+4).

Σημειώνεται πως η τάση αύξησης της επένδυσης σε online media (+29) και άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες (+22) παραμένει ισχυρή, αλλά για πρώτη φορά χαμηλότερα από τη συνολική αύξηση των προϋπολογισμών marketing (+35).

Όσον αφορά τις εκτιμήσεις των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών συμπίπτουν με εκείνες των διαφημιζομένων ως προς την σημαντική αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms και την μικρή αύξηση στις δημόσιες σχέσεις.

Πέραν αυτού, οι διαφημιστές δεν συμμερίζονται τις εκτιμήσεις των πελατών τους για αύξηση επένδυσης στα offline media, την προώθηση πωλήσεων και την έρευνα αγοράς.

Γενικότερα, στα μισά του 2024, οι εκτιμήσεις των διαφημιζόμενων κινούνται σε θετικά επίπεδα για το μέλλον της επιχείρησής τους (+45) όσο και για τις προοπτικές του κλάδου τους (+24).

Στο ίδιο μήκος κύματος τα στελέχη των διαφημιστικών εταιρειών εκφράζουν θετικές εκτιμήσεις για τις εταιρείες τους (+39), ενώ και οι προσδοκίες για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα είναι επίσης θετικές αν και σε χαμηλότερα επίπεδα (+24).