Ως την καλύτερη δυνατή εξέλιξη αξιολόγησαν οι επενδυτές τον ορισμό Μπαρνιέ στην πρωθυπουργία της Γαλλίας.
Δεδομένης της κατάστασης που είχε διαμορφωθεί στο πολιτικό σκηνικό της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης, και μόνο η άρση
του αδιεξόδου λογίζεται ως θετική.
Αποτυπώθηκε άλλωστε, κυρίως στην αγορά δημοσίου χρέους της χώρας (στο 2,96% – 2,988% το εύρος διακύμανσης για το FR10Y (το γνωστό ως Obligation assimilable du Trésor/ΟΑΤ) δευτερευόντως στην διακύμανση του CAC40 στο χρηματιστήριο του Παρισιού.
   Θεαματική η αποκλιμάκωση των ασφαλίστρων κινδύνου έναντι του “γαλλικού χρέους” καθώς πλέον διανοίγεται ζωτικός χρόνος για τον νέο υπ. Οικονομικών, αποφεύγεται ο κίνδυνος συντονισμένου short από τα vulture funds (ανάλογου αυτού που υποχρέωσε σε παραίτηση την Liz Truss, Οκτώβριο 2022) και “κλείνει” (μέχρι νεοτέρας) μία από τις εστίες αστάθειας στην φθίνουσα ευρωπαϊκή οικονομία.
     Πρακτικά, ο Μισέλ Μπαρνιέ- ευρωπαϊστής με γκωλικές ρίζες, έχει διατελέσει δύο φορές επίτροπος και παρεμπιπτόντως θεωρείται φιλικός προς την Ελλάδα- θα επιχειρήσει να υλοποιήσει ευρύτερα διαρθρωτικά μέτρα για τη μείωση των ελλειμμάτων που “τρέχουν” με 6% του ΑΕΠ. Θητεία, σίγουρα/τουλάχιστον μέχρι τον Ιούλιο 2025- γιατί σύμφωνα με το Γαλλικό σύνταγμα το νωρίτερο που μπορεί να ξανά διεξαχθούν βουλευτικές είναι ένα έτος μετά τις τελευταίες.
Στα Γαλλικά Μέσα θεωρείται βέβαιο πως δεν θα τον καταψηφίσει η Λεπέν, θα τον στηρίξουν δεξιοί γκωλικοί και κεντρώοι Μακρονικοί οπότε ο διορισμός του θα περάσει από την Βουλή.
 Τι σημαίνει αυτο, ως συνέχεια;
πως ένα μέρος του κεφαλαίου που shortαρε το χρέος της Γαλλίας θα επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί (εάν του βγει)

τον αμέσως επόμενο αδύναμο της Ευρωζώνης, “δείχνοντας” την Γερμανία.

       Στο 2,206% το GER10Y, bund σημείο αναφοράς για τα spreads με τα αντίστοιχα των άλλων χωρών της Ζώνης.
   Ηδη η τρικομματική κυβέρνηση βάλλεται πανταχόθεν, μετά και τα εκλογικά αποτελέσματα σε Θουριγία, Σαξωνία, ο Ολαφ Σολτς πνέει πολιτικά τα λοίσθια και τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται και νέο αποτέλεσμα από το Βρανδεμβούργο που θα επιβαρύνει κι άλλο την κατάσταση.
        Με αφορμή αυτές τις εξελίξεις διαχειριστές-κάτοχοι “ελληνικού χρέους” δεν αποκλείουν να αποβεί επ’ ωφελεία της Αθήνας, στην περίπτωση που μειωθεί το spread του GR10Y έναντι του GER10Y, εάν η ΕΚΤ υποχρεωθεί να υιοθετήσει επιθετικότερη τακτική στη μείωση των επιτοκίων, εφ’ όσον οι Βρυξέλλες καταστήσουν πιο ευέλικτο το Σύμφωνο Σταθερότητας.
Και στην τελική η ελληνική οικονομία που-μέχρι τώρα- δεν είναι στο στόχαστρο των “πωλητών” πιθανόν να έχει ακόμη μία ευκαιρία (μέσω δημοσιονομικής πολιτικής, απορρόφησης κονδυλίων ΤΑΑ, ευχέρειας του ΟΔΔΗΧ να επισπεύσει την πρόωρη αποπληρωμή διακρατικών οφειλών/GLFs e.t.c