Το κενό στην παρακολούθηση του ασθενή μέσα στο σύστημα Υγείας καθώς το έλλειμμα δεδομένων αναδείχθηκε κατά τη συζήτηση του δεύτερου Panel του συνεδρίου Patients Forum 2024. H συζήτηση είχε θέμα «Το Ταξίδι του Ασθενή στο Σύστημα Υγείας από την Πρόληψη, την Διάγνωση, στη Θεραπεία και στις Εκβάσεις Υγείας».
Το έλλειμα μετρήσιμων δεδομένων αναδείχθηκε κατά την συζήτηση που συντόνισε η κ. Βαρβάρα Μπαρούτσου, Επίτιμο Μέλος – τέως Πρόεδρος ΕΛ.Ε.Φ.Ι., Πρόεδρος Διεθνούς Εταιρείας Φαρμακευτικής Ιατρικής IFAPP . Για να βελτιώσεις κάτι πρέπει να μπορείς να το μετρήσεις υποστήριξε ο κ. Βασίλειος Μπαλάνης, Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία (ΟΔΙΠΥ Α.Ε.), σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν τέτοια δεδομένα στην Ελλάδα και συνεπώς δείκτες για το που πάσχει το μονοπάτι ασθενών ανά πάθηση. Αυτά είναι σημαντικά για το μετασχηματισμό του συστήματος υγείας. Στην σωστή κατεύθυνση αντιμετώπισης είναι η ίδρυση του ΟΔΙΠΥ και ήδη έχουν γίνεται βήματα ήδη με τα τμήματα ποιότητας στα νοσοκομεία, την εκπαίδευση διοικητών νοσοκομείων και ήδη δημιουργήθηκαν δείκτες για την παρακολούθηση υπηρεσιών υγεία. Ακόμη υλοποιούνται έργα όπως το πρόγραμμα κατ’ οικον νοσηλείας σε συνεργασία με 10 νοσοκομεία και θα αυξηθούν στα 12, στο πλαίσιο του οποίου θα γίνει εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας και πρώτη φορά στην χώρα μας των φροντιστών ασθενών.
Για να μιλάμε για ένα ασθενοκεντρικό σύστημα Υγείας θα πρέπει να έχουμε αφουγκραστεί τις ανάγκες του ασθενή σχολίασε η κ. Μαρία Καλογεροπούλου, Διευθύντρια Τμήματος Value Access, Health Policy & & RWE, IQVIA Hellas. Η ίδια αφηγήθηκε την ιστορία ασθενούς πριν 15 χρόνια χαρτογραφόντας την πορεία του μέσα σε νοσοκομεία της Αθήνας, το τότε μονοπάτι από τμήμα σε τμήμα για υπογραφές και σφραγίδες με μια οδηγία που τον έστελνε στο γραφείο που ήταν σε διαφορετικό κτίριο, αυτό μια καθυστέρηση 45 λεπτών για ένα μόνο βήμα. Είναι σημαντικό να υπάρχει μια τεκμηριωμένη και καλά χαρτογραφημένη συλλογή δεδομένων σε όλη πορεία μέσα στο σύστημα υγείας, από την πρόληψη έως την θεραπεία. Η συλλογή δεδομένων έχει σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας του ασθενή μέσα στο σύστημα Υγείας.
Περισσότερα στο virus.com.gr