Οι πλοιοκτήτες συνέχισαν να εξασφαλίζουν θέσεις ελλιμενισμού για πολύ μεγάλα πλοία αμμωνίας (VLAC) στη Νότια Κορέα. Οι Έλληνες εφοπλιστές φέρονται να έχουν προχωρήσει σε μαζικές παραγγελίες για τα εν λόγω νεότευκτα, στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries (SHI) και στην ομοεθνή εταιρεία HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI).
Η TMS Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου υπέγραψε συμβόλαια για δύο πλοία 88.000 κυβικών μέτρων στο SHI, ανεβάζοντας το βιβλίο παραγγελιών VLAC στο ναυπηγείο στα τέσσερα. Μια συμφωνία αξίας περίπου 237 εκατομμυρίων δολαρίων ορίζει ως περίοδο παράδοσης του “διδύμου” τον Νοέμβριο του 2027.
Ο ιδιόκτητος στόλος της TMS Cardiff Gas αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί τα επόμενα τρία χρόνια. Η εταιρεία με έδρα την Αθήνα που ιδρύθηκε το 2011 διαχειρίζεται 16 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, εννέα από τα οποία αναφέρονται ως πλήρους ιδιοκτησίας. Επτά ακόμη νέες κατασκευές LNG πρόκειται να ενταχθούν στον στόλο, εκτός από το κουαρτέτο VLAC.
Εν τω μεταξύ, τοπικές πηγές, έχουν συνδέσει τον Έλληνα ιδιοκτήτη LNG, Alpha Gas με ένα ζευγάρι VLAC που παραγγέλθηκε πιο πρόσφατα στο HD HHI για σχεδόν 250 εκατομμύρια δολάρια, με παράδοση έως τον Απρίλιο του 2027. Η εταιρεία που ελέγχεται από την Άννα Αγγελικούση φέρεται επίσης να προσέγγισε την Hanwha Ocean με στόχο την παραγγελία δύο μονάδων 93.000 κυβικών μέτρων μετά την προηγούμενη κράτηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LNG στο ναυπηγείο που ήταν παλαιότερα γνωστό ως Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Αυτό το έτος ξεκίνησε με υψηλή ζήτηση για νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγραερίου/αμμωνίας, ειδικά στη Νότια Κορέα. Τα ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει μέχρι σήμερα 15 παραγγελίες για τέτοιου είδους πλοία από τη Nakilat του Κατάρ, τη Νορβηγική Solvang και την PascoGas της Τουρκίας, ενώ η Samsung Heavy πρόσθεσε πρόσφατα έξι παρόμοια νέα πλοία στα συμβόλαιά της.