Στο μικροσκόπιο του 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών τέθηκαν οιμεγάλες προκλήσεις της κατασκευής πολύ υψηλών κτηρίων στην Ελλάδα. H ανάπτυξη του ψηλότερου ουρανοξύστη που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη χώρα, του Riviera Tower στο Ελληνικό, με την αξιοποίηση σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων, χαράσει τον δρόμο για τις υψηλές κατασκευές του μέλλοντος.
Λ. Βώκας (LAMDA DEVELOPMENT): Με τις πιο σύγχρονες πρακτικές στο testing των κατασκευών του Riviera Tower
Στις υψηλές προδιαγραφές και τις σύγχρονες τεχνικές σχεδιασμού που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του Riviera Tower, του εμβληματικού ουρανοξύστη του Ελληνικού, αναφέρθηκε ο Λεωνίδας Βώκας, Senior Construction Director Riviera Tower, Development Residential Sports & MUT της LAMDA DEVELOPMENT.
Σύμφωνα με τον κ. Βώκα, ο Riviera Tower, που θα είναι το ψηλότερο κτίριο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη χώρα, με ύψος που θα φτάσει τα 205 μέτρα και 50 υπέργειους ορόφους, χτίζεται με τις πιο υψηλές προδιαγραφές που έχουν εφαρμοστεί ποτέ στην χώρα μας.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις του έργου, δεδομένου ότι είναι το πρώτος πολύ ψηλό κτίριο στον ελληνικό χώρο, η LAMDA DEVELOPMENT, όπως επισήμανε ο κ. Βώκας, συνεργάζεται με μεγάλους διεθνείς αρχιτεκτονικούς οίκους, μηχανικούς και άλλα γραφεία, οι οποίοι με τη σειρά τους συνεργάζονται με σημαντικά ελληνικά γραφεία.
Στις μελετητικές προκλήσεις, πρόταξε ότι τα πολύ ψηλά κτίρια λόγω ακριβώς του ύψους τους καταπονούνται περισσότερο από εξωγενείς παράγοντες, όπως ο άνεμος, οι σεισμοί κ.ά, οπότε απαιτούνται ειδικές μελέτες που λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά. Ειδικά στο κομμάτι των στατικών μελετών, όπως εξήγησε, «μελετήσαμε τον αέρα με το wind tunnel testing για να δούμε την κατανομή των ανεμοπιέσεων κατ’ ύψος του κτιρίου καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του, ώστε οι άνθρωποι που θα τον κατοικούν να χαίρονται τον χώρο στον οποίο βρίσκονται». Αντίστοιχα, για την περίπτωση του σεισμού, δεδομένου ότι το Ελληνικό είναι μια περιοχή όπου δεν υπάρχουν σαφείς χάρτες σχετικά με τη σεισμικότητα, πραγματοποιήθηκε ειδική μελέτη με δυναμική ανάλυση για τη σεισμικότητα. «Εμείς σχεδιάσαμε παραπάνω από ό,τι απαιτούσε η νομοθεσία σχετικά με τη σεισμική συμπεριφορά του κτηρίου, με τη νέα γραμμική μεθοδολογία του performance space design».
Στο κομμάτι της κατασκευής του ουρανοξύστη, ανέφερε ότι το έργο περιλαμβάνει 75.000 κυβικά μπετόν και 17.000 τόνους σίδηρο, ενώ στόχος είναι να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026. Επί του παρόντος, οι θεμελιώσεις έχουν ολοκληρωθεί όσον αφορά τους 316 πασάλους, σε βάθος ως και 50 μέτρων μέσα στο έδαφος. Για την κατασκευή του κτηρίου, θα εφαρμοστεί ο λεγόμενος κύκλος των 5 ημερών, δηλαδή, όπως εξήγησε ο κ. Βώκας, «η κατασκευή του κάθε ορόφου θα ολοκληρώνεται μέσα σε 5 ημέρες, μία πρακτική που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα».
Καταλήγοντας, τόνισε ότι μέχρι τώρα εφαρμόζονται οι πιο σύγχρονες πρακτικές στο testing των κατασκευών, ενώ συμπλήρωσε ότι «τα εν λόγω standards θα χρησιμοποιούνται πλέον στις κατασκευές σε όλη την Ελλάδα από εμάς και τους συνεργάτες μας».