Νέα σύσκεψη μεταξύ των εκπροσώπων τους (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Νέα Οδός, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Εγνατία Οδός, και Μορέας) και της ηγεσίας του υπουργείου έχει προγραμματιστεί για αύριο το πρωί για να λυθεί ο Γόρδιος Δεσμός των διοδίων.
Οι Παραχαρωσιούχοι με βάση την πορεία του Πληθωρισμού δικαιούνται να προχωρήσουν σε νόμιμες αυξήσεις για το 2023, της τάξης του 12% όπως προέκυψε από τον μαθηματικό τύπο που βασίζεται στο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του περασμένου Σεπτεμβρίου.
Το Υπουργείο Μεταφορών ωστόσο φαίνεται να προτείνει την κατανομή της αύξησης σε μια τριετία.
Η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ πρότεινε τη μείωση του ΦΠΑ στα διόδια (όπως έχει πράξει και για σειρά άλλων μεταφορικών υπηρεσιών), υπολογίζοντας πως θα επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 69 εκατ. ευρώ.
Από το θεσμικό πλαίσιο (Συμβάσεις Παραχώρησης που αναθεωρήθηκαν το 2013) προβλέπεται μείωση του ΦΠΑ σε εξαιρετικές περιπτώσεις στις .
Η Ελλάδα είναι μοναδική χώρα της Ευρώπης όπου δεν έχουν περάσει αυξήσεις διοδίων.
Υπενθυμίζεται πως στο τραπέζι τίθεται και η επικείμενη ετήσια αναθεώρηση για το 2023, καθώς το Σεπτέμβριο θα ενεργοποιηθεί εκ νέου η διαδικασία υπολογισμού κομίστρων διέλευσης για το 2024 και πάλι με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, ο οποίος είναι αποκλιμακωμένος σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2022.