Η αγορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται να συνεχίσει να βρίσκει στήριξη από τις εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ. Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή τoυ, ο ναυλομεσίτης Gibson τονίζει ότι «καθώς ο πετρελαϊκός τομέας των ΗΠΑ ανακάμπτει μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια, η προσοχή στρέφεται στις αμερικανικές εξέδρες πετρελαίου ως βαρόμετρο της παραγωγικής ικανότητας της πετρελαϊκής βιομηχανίας των ΗΠΑ. Ακόμη και πριν από την πανδημία, ο αριθμός των εξέδρων άντλησης πετρελαίου στις ΗΠΑ είχε μειωθεί από το υψηλό του Οκτωβρίου 2014 των 1609 μονάδων σε 667 έως τον Μάρτιο του 2020 ενώ σήμερα μετρά 556».
Σύμφωνα με την Gibson, «οι παραγωγοί σχιστόλιθου επικεντρώνονται πλέον στη μείωση του CAPEX και στη δημιουργία αξίας για τους επενδυτές μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών και μερισμάτων μετοχών. Ενώ το 2021 και το 2022 σημειώθηκε αύξηση του αριθμού εξεδρών, το 2023 είναι γεμάτο προκλήσεις. Οι πληθωριστικές πιέσεις, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και οι ανησυχίες για τη ζήτηση πετρελαίου έχουν δραστικό ρόλο στην διαφαινόμενη μείωση των γεωτρήσεων. Η χρήση των λειτουργικών εσόδων για επαναγορές μετοχών και αυξήσεις μερισμάτων αντί για πρόσθετες δαπάνες E&P είναι πιθανό να συμβάλει στη μείωση του αριθμού αυτού».
«Παρόλα αυτά, έχει εμφανιστεί μια νέα τάση: Παρά τη μείωση του αριθμού των εξεδρών, η παραγωγή πετρελαίου στις ΗΠΑ αυξάνεται σταθερά σύμφωνα με τον στόχο πολλών φορέων εκμετάλλευσης να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των έργων τους. Για να συμβεί αυτό, οι φορείς εκμετάλλευσης επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν το ανακτήσιμο πετρέλαιο σε αυτές τις τοποθεσίες μέσω ενός συνδυασμού νέων τεχνολογιών γεώτρησης και τεχνικών ενισχυμένης ανάκτησης πετρελαίου (EOR). Κοιτάζοντας το μέλλον, μπορεί να δούμε περαιτέρω μείωση του αριθμού των εξεδρών, δεδομένων των υποκείμενων πιέσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου ότι η βιομηχανία σχιστόλιθου των ΗΠΑ ωριμάζει τώρα και φυσικά θα αρχίσει να εξελίσσεται σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που θα επικεντρώνεται στις οικονομικές αποδόσεις και στη βελτίωση των κεφαλαιακών δομών και όχι απλώς στην επέκταση. Αν και, υπάρχουν ακόμη κάποιες υποσχόμενες περιοχές για μελλοντική ανάπτυξη σε τμήματα της λεκάνης της Πέρμιας, που αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των νέων εγκαταστάσεων γεωτρήσεων», ανέφερε ο ναυλομεσίτης.
«Η IEA προβλέπει ότι η συνολική παραγωγή πετρελαίου στις ΗΠΑ (εξαιρουμένων των NGL) θα είναι κατά μέσο όρο 12,7 mbd και στη συνέχεια θα αυξηθεί στα 13 mbd το 2024. Πώς επηρεάζει αυτό την αγορά δεξαμενόπλοιων; Θεωρητικά, η υψηλότερη παραγωγή αργού στο μέλλον θα σημαίνει περισσότερο φορτίο για εξαγωγή. Οι εξαγωγές αργού των ΗΠΑ διαμορφώνονται κατά μέσο όρο 3,8 mbd το 2023, από 3,37 mbd πέρυσι. Ωστόσο , τα στοιχεία ροών δείχνουν μείωση των μηνιαίων εξαγωγών από τον Μάρτιο, καθώς η χρήση των διυλιστηρίων των ΗΠΑ έχει αυξηθεί εποχιακά. Υπάρχει επίσης αυξανόμενο ενδιαφέρον από την κυβέρνηση των ΗΠΑ για την αναπλήρωση του αμερικανικού SPR με ορισμένες αρχικές αγορές, αλλά αυτές είναι απίθανο να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά δεξαμενόπλοιων δεδομένης της σχετικά μικρής κλίμακας αυτών των αγορών», σημείωσε η Gibson.
«Παρόλα αυτά, η αυξανόμενη ζήτηση για αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ θα συνεχίσει να υποστηρίζει τους όγκους των εξαγωγών. Μακροπρόθεσμα, η συνεχιζόμενη αύξηση της παραγωγής στις ΗΠΑ θα μεταφραστεί σε αυξημένους όγκους εξαγωγών προς όφελος της αγοράς δεξαμενόπλοιων αργού», κατέληξε ο ναυλομεσίτης.