Της Κυρέλας Πέτρου
«Για εμένα ο πιο δύσκολος στόχος από εδώ και πέρα είναι η παράδοση της σκυτάλης στην επόμενη γενιά. Είναι ένας στόχος τον οποίο πάρα πολλοί επιχειρηματίες με μεγάλη καριέρα σε όλη την ζωή τους, σε αυτό τον στόχο απέτυχαν. Και υπάρχουν αντίθετα επιχειρηματίες που έκαναν μέτρια καριέρα, αλλά στο θέμα του πώς παρέδωσαν την σκυτάλη, ήταν πραγματικά αξιοθαύμαστοι». Αυτό είχε αναφέρει ο ισχυρός άνδρας της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο, μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΒ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
«Για εμένα», είχε αναφέρει ο ίδιος, «η μεγαλύτερη ανησυχία μου και η μεγαλύτερη έγνοια μου είναι να παραδοθεί η σκυτάλη με έναν σωστό τρόπο, καθώς η ποιότητα της ζωής χιλιάδων ανθρώπων (των εργαζομένων στην Chipita) εξαρτάται από αυτή την κίνηση».
Η δήλωση αυτή τότε είχε ξαφνιάσει τους ακροατές, ωστόσο δεν έγινε τυχαία, καθώς ο επικεφαλής της Chipita φαίνεται ότι βρίσκεται από καιρό σε επαφές με ξένους ομίλους, που ενδιαφέρονται για την απόκτηση της ελληνικής πολυεθνικής, με την μοναδική καινοτομία στην παραγωγή κρουασάν.
Ο κ. Θεοδωρόπουλος δεν έχει επιβεβαιώσει τίποτα προς το παρόν, ωστόσο καλά πληροφορημένες πηγές επιβεβαιώνουν τις από καιρού διαπραγματεύσεις με την Mondelēz, τονίζοντας πως βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία. Η Mondelēz, ο παγκόσμιος κολοσσός στην κατηγορία των σνακ, φέρεται να έχει προσφέρει για την απόκτηση της Chipita το ποσό του 1,5 δισ. ευρώ.
Εκτιμούν μάλιστα ότι την επικείμενη συμφωνία δεν πρόκειται να χαλάσει ούτε η επανεμφάνιση της PepsiCo -μέσω της θυγατρικής της Frito Lay-, με την οποία η Chipita είχε κατά το παρελθόν μακροχρόνια στρατηγική συνεργασία σε αγορές του εξωτερικού. Όπως είναι γνωστό, ενδιαφέρον για την Chipita είχε εκδηλώσει η PepsiCo, μέσω της Frito Lay και κατά το παρελθόν.
Η Chipita, βασικοί μέτοχοι της οποίας είναι ο Σπ. Θεοδωρόπουλος και ο όμιλος Olayan (ενώ με μικρότερα ποσοστά συμμετέχουν γνωστοί επιχειρηματίες, όπως οι κ.κ. Αχ. Φώλιας, Αραμπατζής, Νένδος, Χατζάκου), διατηρεί εμπορική παρουσία σε 56 χώρες και παραγωγική σε 10, διαθέτοντας 16 εργοστάσια. Συγκεκριμένα, 9 από τα 16 εργοστάσια της, λειτουργούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών σε Αίγυπτο, Σαουδική Αραβία, Μαλαισία και Μεξικό.