Ποσοστά ρεκόρ για πολλούς τύπους πλοίων καταγράφηκαν φέτος και ιδιαίτερα για containerships και πλοία μεταφοράς LNG. Μια άλλη κατηγορία στην οποία εστιάζεται το ενδιαφέρον σήμερα, είναι τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων.
Η αγορά των εταιρειών μεταφοράς αυτοκινήτων μπήκε σε τροχιά μεγάλης ανάπτυξης στα μέσα Αυγούστου, αφού η Nissan επέκτεινε rate ύψους $100,000/ημέρα για το Lake Geneva, δυναμικότητας 6,178 ceu, μόλις τέσσερις εβδομάδες μετά τη συμφωνία. Σύμφωνα με τον αναλυτή του VesselsValue, Dan Nash, πρόκειται για «Ένα ρεκόρ που θέτει ακόμη πιο υψηλά τον πήχη σε μια ραγδαία ανοδική αγορά, που έχει παραλύσει, μετά από χρόνια υποεπενδύσεων».
Πολλές πηγές αναφέρουν τώρα ότι ένας σύγχρονος μεταφορέας αυτοκινήτων panamax πρόκειται να επισκευαστεί για 120.000 $/ημέρα.
«Με λίγα λόγια, γινόμαστε μάρτυρες της μεγαλύτερης ανοδικής πορείας στην ιστορία του κλάδου, η οποία δεν δείχνει εμφανή σημάδια χαλάρωσης», δήλωσε ο Nash, προσθέτοντας: «Το συναίσθημα μόλις έγινε εξαιρετικά ανοδικό για τα επιτόκια και αξίες.”
Δεν είναι μόνο τα PCTC assets που οδηγούν αυτή την τάση. Οι χειριστές PCTC αναζητούν να βρουν περισσότερη χωρητικότητα, μεγάλα κονδύλια με ειδικά καταστρώματα αυτοκινήτων και γενναιόδωρο ψηλό και βαρύ χώρο γκαράζ.
Ενώ οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις συμβατικών αυτοκινήτων παρουσιάζουν κάθοδο, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα εκτοξεύεται.
Η VesselsValue προβλέπει τώρα κατά μέσο όρο ναυλώσεις 125.000 $/ ημέρα για τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων το 2023, χωρίς να αποκλείεται ένα υψηλό 150.000 $.
«Οι επόμενοι 12 μήνες είναι σχεδόν εγγυημένο -εκτός απροόπτου- ότι θα φέρουν υψηλά κέρδη», προέβλεψε ο Nash.