Η Motor Oil ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι συμφώνησε να εξαγοράσει το 29,87% της Ελλάκτωρ από τους Δ. Μπάκο και Ι. Καυμενάκη έναντι συνολικού τιμήματος €182 εκ. €1,75 ανά μετοχή.
Αυτό υποδηλώνει premium +18% σε σύγκριση με το κλείσιμο της Πέμπτης (η ΕΛΛΑΚΤΩΡ διαπραγματεύεται κοντά στα €1,70 σήμερα).
Σημειώνεται ότι η Motor Oil διατηρεί το δικαίωμα να μειώσει την έκθεση στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατά 52 εκατ. μετοχές (50% του αποκτηθέντος ποσοστού) στο κόστος αυτών των μετοχών σε διάστημα δύο ετών.
Παράλληλα, η Motor Oil κατέληξε σε συμφωνία με τη Reggeborgh για την απόκτηση του 75% των μετοχών μιας εταιρείας που θα ιδρυθεί και θα κατέχει το συνολικό χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το οποίο αποτελείται από 493 MW λειτουργίας και 1,6 GW άδειες.
Το συνολικό χαρτοφυλάκιο αποτιμάται σε 1 δισ. ευρώ σε EV, υποδεικνύοντας πολλαπλάσιο 11,9x EV/EBITDA, με βάση το ιστορικό EBITDA του έτους 2021 (στα €84 εκατ. για τον κλάδο ΑΠΕ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ).
Ουσιαστικά, κατά την άποψή μας, αυτή είναι μια συμφωνία win-win.
Όσον αφορά τη Motor Oil, ο όμιλος αποκτά ένα σταθερό χαρτοφυλάκιο αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα (82,5% άμεσο και έμμεσο μερίδιο στη νέα εταιρεία ΑΠΕ), αποτελούμενο από προνομιακές τοποθεσίες με ελκυστικά δεδομένα και > 15 χρόνια υπολειπόμενη διάρκεια ζωής για τα 0,5 GW στο λειτουργία.
Σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση, το προαναφερθέν πολλαπλάσιο υποδηλώνει έκπτωση 20%-30% σε σχέση με την τρέχουσα αποτίμηση της Terna Energy και είναι περίπου 45% υψηλότερη από την αποτίμηση της Anemos τη στιγμή της απορρόφησης από τη μητρική εταιρεία (Δεκέμβριος 2018, 295 MW σε λειτουργία παραγωγής €42 εκ. EBITDA και 196 MW υπό κατασκευή εκείνη την εποχή).
Επιπλέον, η Motor Oil διατηρεί την προαιρετική αξία, δεδομένης της έκθεσής της στις Κατασκευές και άλλα περιουσιακά στοιχεία της Ελλάκτωρ (Διαχείριση Απορριμμάτων, Real Estate).
Εν τω μεταξύ, ο κίνδυνος αναχρηματοδότησης της Ελλάκτωρ μετριάζεται, δημιουργώντας περιθώρια ανάπτυξης της μετοχικής αξίας του ομίλου.
Τα έσοδα από την πώληση χαρτοφυλακίου ΑΠΕ μαζί με μέρος των υπολειπόμενων μερισμάτων από την Αττική Οδό (€150 εκατ. για 3 χρόνια με τους αριθμούς μας) είναι υπεραρκετά για την αποπληρωμή του ομολόγου των €650 εκατ. λήξης 2024.
Τα υπολειμματικά μερίσματα και τα ίδια κεφάλαια της Αττικής Οδού (προς επιστροφή στους παραχωρησιούχους κατά τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, 118 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στην Ελλάκτωρ από το 2021) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της ανάκαμψης της Οικοδομικής δραστηριότητας ενόψει μεγάλων προσεχών διαγωνισμών παραχώρησης/υποδομών (επέκταση παραχώρησης Αττικής Οδού, επέκταση αυτοκινητόδρομου Αττικής Οδού προς Ραφήνα, υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας, μεταξύ άλλων).