Γράφει η «ξενοδόχος»

 

Επιταχύνει το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών, διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία για φέτος με πρόβλεψη ως προς τις κρατήσεις για μία θετική χρονιά κι ένα μη ζημιογόνο αποτέλεσμα κι έχει βάλει στόχο για πληρότητες στα αεροσκάφη της πάνω από 75%.

Αυτά ανέφερε χθές ο πρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης στους αναλυτές με αφορμή την ενημέρωση για τα αποτελέσματα του 2021 επισημαίνοντας παράλληλα ότι φέτος ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα θα είναι πολύ έντονος δεδομένου ότι οι αεροπορικές έχουν ενισχύσει τη θέση τους στους ελληνικούς προορισμούς λόγω και της καλής πορείας του ελληνικού τουρισμού μέσα στην πανδημία.

  • Συνολικά ο όμιλος της Aegean θα διαθέσει 15- 15,2 εκατ. διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις τη φετινή χρονιά, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα αλλάξει κάτι δραματικά προς το χειρότερο.

 

Σε σχέση με το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την ανανέωση του στόλου της με τα νέα αεροσκάφη από την Airbus, στο τέλος του 2023 η εταιρεία θα έχει παραλάβει σχεδόν τον αριθμό που προβλεπόταν πρίν από το ξέσπασμα της πανδημίας, έχοντας πλέον επιταχύνει τους ρυθμούς. Αναλυτικότερα, μέχρι το τέλος του 2022 ο όμιλος θα έχει παραλάβει 12 νέα αεροσκάφη A320 neo φέτος και άλλα 10 την επόμενη χρονιά. Στην έναρξη της κρίσης η Aegean είχε συμφωνήσει την επιμήκυνση της περιόδου των παραδόσεων έως το 2026 με στόχο να θωρακιστεί η ρευστότητα και να προσαρμοστεί η χωρητικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία, διατηρώντας πάντως το πλάνο για παραλαβή 46 αεροσκαφών. Εντός του 2021 συμφωνήθηκαν επιπλέον διαφοροποιήσεις στις παραδόσεις, διατηρώντας τον ορίζοντα του επενδυτικού προγράμματος έως το 2026, αναπροσαρμόζοντας όμως τις άμεσες παραδόσεις για τα επόμενα δύο έτη, στα πλαίσια της όσο το δυνατόν αμεσότερης εκμετάλλευσης των σημαντικών πλεονεκτημάτων των αεροσκαφών οικογενείας Airbus A320 neo. Επιπλέον, η εταιρεία προέβη στην εξάσκηση του δικαιώματος μετατροπής 6 αεροσκαφών από Α320 σε Α321.

Ως προς τις εξελίξεις με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, πέραν των άμεσων επιπτώσεων για τον όμιλο λόγω της απώλειας των επισκεπτών από τις συγκεκριμένες αγορές που είναι όμως ελάχιστες  (κάτω του 3% στην επιβατική κίνηση) οι έμμεσες, δυνητικές επιπτώσεις ενδέχεται να περιλαμβάνουν την αρνητική ψυχολογία και την επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών.  Παρόλ’αυτά, είναι δεδομένη και η μεγάλη επιθυμία των Ευρωπαίων να ταξιδέψουν όσο αίρονται οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί. Επιπλέον, τόσο η σημαντική αύξηση της τιμής του πετρελαίου όσο και οι γενικότερες πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν τις προοπτικές ανάκαμψης του ομίλου αλλά και του κλάδου γενικότερα. H Aegean χρησιμοποιεί πολιτική αντιστάθμισης του κινδύνου για να προστατευτεί από την αύξηση της τιμής του πετρελαίου, προκειμένου να μειώσει τη μεταβλητότητα των οικονομικών του αποτελεσμάτων. Eπισημαίνεται ότι στο τέλος του 2021, η Aegean είχε σε ισχύ προθεσμιακά συμβόλαια αγοράς καυσίμων αεροσκαφών που καλύπτουν ποσοστό 44% και 6% των προβλεπόμενων αναγκών σε καύσιμα για το 2022 και 2023, αντίστοιχα. Στο τέλος του 2020, ο όμιλος είχε σε ισχύ προθεσμιακά συμβόλαια αγοράς καυσίμων αεροσκαφών που καλύπταν ποσοστό 15% των προβλεπόμενων αναγκών σε καύσιμα για το 2021.