Για έξι μήνες παγώνει τις τιμές των ναύλων στη spot αγορά των containers η γαλλική εταιρεία CMA CGM, η τρίτη κορυφαία ναυτιλιακή εταιρία στον κόσμο, καθώς οι αυξήσεις των ναύλων έχουν κάνει τρομακτικό ράλι μέσα σε λίγους μήνες.
Η εταιρία πάντως δεν μειώνει τους ναύλους. Αυτό καθώς πολλοί πιστεύουν ότι το πραγματικό τεστ για τις τιμές των ναύλων, θα είναι όταν το 2023 αρχίζουν να μπαίνουν στην αγορά τα πολυάριθμα πλοία, που έχουν παραγγελθεί, όπως σημειώνει η ναυτιλιακή ένωση BIMCO.
Στο μεταξύ, η μεταφορά ενός container 40 ποδών στην αγορά spot από τη Σαγκάη έως τη Νέα Υόρκη κόστιζε τον Αύγουστο 15.124 δολάρια, αυξημένο κατά 225% σε ετήσια βάση. Το αντίστοιχο κόστος προς το Ρότερνταμ διαμορφωνόταν στα 14.287 δολάρια (+564% σε σχέση με πέρυσι), σύμφωνα με στοιχεία που συνέκρινε της Drewry.
«Από το ξεκίνημα του 2021, τα ναύλα των containerships στη spot αγορά, βρίσκονται σε διαρκή άνοδο, λόγω συμφόρησης στα λιμάνια και ανισορροπιών μεταξύ ζήτησης και χωρητικότητας. Παρότι, αυτή η κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, λόγω των συνθηκών στην αγορά, ο Όμιλος αποφάσισε να παγώσει τις αυξήσεις για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι θυγατρικές του», αναφέρει η ανακοίνωση της γαλλικής εταιρίας.
Να σημειωθεί, ότι η CMA CGM το δεύτερο τρίμηνο, κατέγραψε κέρδη 3,5 δις δολαρίων, έναντι 139,6 εκ. δολαρίων το ίδιο διάστημα πέρυσι, όταν προφανώς η πανδημική κρίση είχε μειώσει τα έσοδά της σε μικρό κλάσμα των σημερινών.