Αισιόδοξη αισθητά εμφανίζεται η διοίκηση της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ για περαιτέρω ανάπτυξη το β’ εξάμηνο του 2021, γεγονός ιδιαίτερα θετικό αν αναλογιστεί κανείς πως και το πρώτο μισό του έτους η εταιρεία σημείωσε θετικές επιδόσεις με αύξηση των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων, διεύρυνση συνεργασιών για προϊόντα τρίτων κλπ.
Ενδεικτικά, ο Όμιλος και η εταιρεία σημείωσαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών τους κατά 16%, στα 24,2 εκατ. ευρώ έναντι 20,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Που βασίζονται όμως οι εκτιμήσεις για περαιτέρω ενίσχυση του ρυθμού ανάπτυξης για το υπόλοιπο μισό του έτους;
Σύμφωνα με την διοίκηση 4 είναι οι βασικοί λόγοι:
-Στην ενίσχυση της θέσης των επώνυμων προϊόντων στα σημεία πώλησης
-Στην καλή πορεία της κατηγορίας παραγωγών για τρίτους, η οποία αναμένεται να ενταθεί το υπόλοιπο του έτους, δεδομένου ότι ήδη βρίσκονται υπό υλοποίηση νέα σημαντικά έργα με υπάρχοντες και νέους πελάτες που θα αποδώσουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
-Στη διαφαινόμενη θετική πορεία της αγοράς των ξενοδοχειακών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με την εικόνα που έχει η εταιρεία σήμερα, από τις παραγγελίες εσωτερικού αλλά και εξωτερικού και σε συνδυασμό με τις νέες συμφωνίες με διεθνείς αλυσίδες που αρχίζουν να υλοποιούνται, η εκτίμηση είναι ότι το τρέχον έτος η κατηγορία θα παρουσιάσει αύξηση κατά τουλάχιστον 60% σε σχέση με το 2020.
-Στην περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας ειδικών σαπωνομαζών. Ώθηση σε αυτή τη κατηγορία θα δώσει η έναρξη διάθεσης των συνθετικών σαπωνομαζών, ειδικών προϊόντων πολύ θετικού οικολογικού αποτυπώματος και μεγάλης προστιθέμενης αξίας.
Στον αντίποδα, η τυχόν συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, η διατήρηση των ναύλων σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αλλά και η αύξηση του κόστους ενέργειας θα επηρεάσουν αρνητικά τη λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας.
«Σε κάθε περίπτωση και με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι προοπτικές παραμένουν θετικές και η Διοίκηση εκτιμά ότι το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα παρουσιάσει βελτιωμένη λειτουργική κερδοφορία σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021 αλλά και το αντίστοιχο δεύτερο εξάμηνο του προηγούμενου έτους», αναφέρει η εταιρεία.
Μενέλαος Τασόπουλος, CEO: Επιβεβαιώνεται το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας
«Η ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών της Παπουτσάνης το πρώτο εξάμηνο του 2021, παρά τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης, επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα του στρατηγικού πλάνου ανάπτυξης της εταιρείας και των επενδύσεων που υλοποιούμε και ολοκληρώνουμε μέσα στο 2021.
Με πυλώνες την εξωστρέφεια, την ενίσχυση της θέσης των επωνύμων προϊόντων στα σημεία πώλησης, τη διεύρυνση υπαρχουσών συνεργασιών αλλά και την ανάπτυξη νέων, προδιαγράφονται θετικές οι προοπτικές για την Παπουτσάνης και για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Ολοκληρώνοντας τις σημαντικές επενδυτικές πρωτοβουλίες και μέσα από τη συστηματική έρευνα και ανάπτυξη, η Παπουτσάνης θα συνεχίσει να διαγράφει αναπτυξιακή τροχιά, απαντώντας στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και διαμορφώνοντας ένα βιώσιμο μέλλον για την εταιρεία».
Τι έδειξαν τα στοιχεία α’ εξαμήνου
Ο Όμιλος και η εταιρεία σημείωσαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών τους κατά 16%. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών κατά το A‘ εξάμηνο 2021 ανήλθε σε 24,2 εκατ. ευρώ έναντι 20,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης οφείλεται στις υψηλές επιδόσεις των κατηγοριών των επώνυμων προϊόντων (εξαιρουμένων των αντισηπτικών), των παραγωγών για τρίτους, αλλά και στην αύξηση των πωλήσεων των ειδικών σαπωνομαζών, πρώτης ύλης για την παραγωγή στερεού σαπουνιού.
Οι εξαγωγές της εταιρίας Παπουτσάνης ανήλθαν σε 14,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 60% του συνολικού κύκλου εργασιών, καταγράφοντας αύξηση ύψους 38% με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Το 23% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 8% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 54% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.
Το μικτό κέρδος επηρεάστηκε θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων κατά τη τρέχουσα περίοδο και ανήλθε (για τον Όμιλο και την Εταιρεία) σε 8,0 εκατ. ευρώ έναντι 7,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2020 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13%. Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 33% έναντι 34% το α’ εξάμηνο του 2020.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το έτος 2021 έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των τιμών των πρώτων υλών που χρησιμοποιεί η Εταιρεία και των μεταφορικών από και προς χώρες του εξωτερικού. Η διοίκηση της εταιρείας διαχειρίστηκε σε μεγάλο βαθμό την απότομη αυτή αύξηση του κόστους μέσω μετακύλισης της αύξησης σε πελάτες, ιδιαίτερα στις κατηγορίες των παραγωγών προϊόντων για τρίτους και βιομηχανικών πωλήσεων σαπωνωμαζών. Επίσης, μέρος των υλών που αναλώθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο στην παραγωγή η Εταιρεία είτε το τηρούσε σε απόθεμα ήδη από το προηγούμενο έτος είτε είχε διαπραγματευτεί και συμφωνήσει με βασικούς προμηθευτές συγκεκριμένη ποσότητα και τιμή σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που ίσχυσαν το 2021.
Τα κέρδη προ φόρων για τον Όμιλο και την Εταιρεία ανήλθαν σε 3,0 εκατ. Ευρώ, έναντι κερδών 3,2 το α’ εξάμηνο του 2020, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 2,3 εκατ. ευρώ το Α’ εξάμηνο του 2020.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν (για τον Όμιλο και την Εταιρεία) σε κέρδη 4,0 εκατ. έναντι κερδών 4,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα
Οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 2,5% το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
Εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι κατά το 2020 η συγκεκριμένη κατηγορία ωφελήθηκε σημαντικά από τις αυξημένες πωλήσεις αντισηπτικών ως συνέπεια της πανδημίας του COVID-19. Εκτός αντισηπτικών οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 41% σε σχέση με πέρυσι.
Η ενίσχυση της θέσης των επώνυμων προϊόντων στα σημεία πώλησης θα υπηρετήσει το στρατηγικό στόχο της εταιρείας για βελτίωση των συνολικών μεριδίων αγοράς.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα
Η κατηγορία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 μειώθηκε κατά περίπου 5% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. Να σημειωθεί ότι κατά το τρέχον εξάμηνο η Ελλάδα συνεισέφερε περίπου τα 2/3 των πωλήσεων της κατηγορίας, με τις εξαγωγές να καλύπτουν το υπόλοιπο, ενώ το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο η σχέση ήταν αντίστροφη.
Προϊόντα Τρίτων, Ιδιωτική Ετικέτα
Η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε αύξηση 28% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Η ανάπτυξη αυτή προήλθε κυρίως από την περαιτέρω σημαντική διεύρυνση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες του εξωτερικού για την παραγωγή προϊόντων τους (οι σχετικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 69% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020), συνεργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει από το 2019 και συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Σημειώνεται ότι και αυτή η κατηγορία είχε ευνοηθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 από πωλήσεις αντισηπτικών σε βιομηχανικούς πελάτες εσωτερικού.
Σαπωνόμαζες
Η συγκεκριμένη κατηγορία αφορά κυρίως εξαγωγές και αναπτύχθηκε κατά 15%. Η ανάπτυξη οφείλεται στην εδραίωση της εταιρίας σαν έναν από τους βασικότερους προμηθευτές ειδικών σαπωνωμαζών στη διεθνή αγορά, στη συνεχή διεύρυνση του πελατολογίου αλλά και της προσφερόμενης γκάμας προϊόντων.
Η Παπουτσάνης, επενδύοντας στην Έρευνα και την Καινοτομία, συνεχίζει να αναπτύσσει δυναμικά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.