Όταν μιλάμε για εξαγωγές πρέπει να διαγράψουμε από το λεξιλόγιό μας τη λέξη “καταναλωτής” και να την αντικαταστήσουμε με την λέξη “πελάτης”, γιατί είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Επίσης θα πρέπει να κάνουμε στροφή 180 μοιρών στο παραγωγικό μοντέλο της χώρας, στρεφόμενοι στο branding, όπως κάνουν οι Ιταλοί γείτονές μας, με το δικό μας ελαιόλαδο.
Αυτά επεσήμανε μεταξύ άλλων, ο κ. Γεώργιος Αυλωνίτης, Ομότιμος Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, στο 6ο Greek Exports Forum –μιλώντας στο πλαίσιο του Panel ΙΙΙ: «Μέσα για την υποστήριξη και διείσδυση των προϊόντων στις διεθνείς αγορές (Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Πιστοποίηση, Marketing, Υπηρεσίες HR, Μεταφορές, Logistics)»- που πραγματοποιείται σήμερα, στο ξενοδοχείο Athenaeum Intercontinental, με διοργανωτές την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) και την Ethos Events.
Στην ομιλία του ο καθηγητής επεσήμανε περαιτέρω τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μία επιχείρηση που θέλει να εξάγει και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε επίπεδο μάρκετινγκ.
Ειδικότερα τα χαρακτηριστικά αυτά είναι:
-Η μοναδικότητα προϊόντος που πηγάζει από την ποιότητα, την αξιοπιστία, τη διάρκεια, το service, τo σχεδιασμό κ. λ. π. Η ύπαρξη πατέντας όπως και η συμβατότητα του με την κουλτούρα της αγοράς αποτελούν σημαντικές διαστάσεις επιτυχίας.
-Η διεθνής εμπειρία της επιχείρησης που τη βοήθα, γνωρίζοντας τις περιβαντολογικές συνθήκες των διεθνών αγορών, να επιλέξει τις πλέον ελκυστικές αγορές και να προσαρμόσει τη στρατηγική marketing στις συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς.
–Η διάθεση σημαντικών πόρων για την ανάπτυξη διεθνών αγορών. Η διάθεση πόρων (ανθρώπινων, φυσικών, χρηματοοικονομικών κ.λ.π.) συνεπάγεται προσεκτικό σχεδιασμό εισόδου σε διεθνείς αγορές ο οποίος οδηγεί στη μείωση της αβεβαιότητας και στην αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής marketing.
–Η ένταση του ανταγωνισμού (ανταγωνισμός στην τιμή, αριθμός ανταγωνιστών κ.λ.π.) που μπορεί να οδηγήσει τις επιχειρήσεις σε εκτεταμένη προσαρμογή τόσο του προϊόντος όσο και της επικοινωνιακής στρατηγικής στις τοπικές συνθήκες και προτιμήσεις.
–Tο νομικό και πολιτικό καθεστώς που διέπει θέματα εισαγωγών, εξαγωγών, εγκατάστασης επιχειρήσεων κ.λ.π.
–Η πρόσβαση σε κανάλια διανομής και η δυνατότητα της επιχείρησης να αναπτύξει και να διατηρήσει σχέσεις, προς αμοιβαίο όφελος με τα κανάλια αυτά.
–Η εξοικείωση των διεθνών πελατών με το προϊόν.