Προχωράει ένα ακόμη πράσινο project, και αφορά στη δημιουργία ενός δεύτερου «πράσινου» νησιού μετά την Αστυπάλαια.

Στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έγινε συνάντηση του αρμόδιου υπουργού κ. Κώστα Σκρέκα με γαλλική αντιπροσωπεία, καθώς οι όμιλοι της της PSA (Citroen), της Vinci Energies και της Akuo Energy επέδειξαν ενδιαφέρον για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω κοινής επένδυσης.

Ο κ. Σκρέκας συναντήθηκε την Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου, με τον πρέσβη της Γαλλίας στην Ελλάδα, Patrick Maisonnave, παρουσία της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρας Σδούκου και εκπροσώπων των γαλλικών εταιρειών Citroen, Vinci Energie και Akuo Energy Greece.

Ποια τα οφέλη για την ηλεκτροκίνηση της VW στην Αστυπάλαια;

Όπως αναφέρει το Euroactiv, στο όλο ζήτημα υπήρξε εμπλοκή και του υπ. Εξωτερικών, με αυτό να φέρεται ότι προτιμά η επένδυση να γίνει στο Καστελόριζο. Η γαλλική πλευρά, όμως, εμφανίζεται ελαφρώς διστακτική λόγω και της γεωπολιτικής θέσης του συγκεκριμένου νησιού. Μάλιστα εξετάζουν δύο άλλες εναλλακτικές λύσεις. Η μία είναι η επένδυση να πραγματοποιηθεί στη Χάλκη και η δεύτερη στη Σύμη. Ιδιαίτερα στην περίπτωση της Χάλκης τονίζουν ότι η ενέργεια που θα παράγεται εκεί και θα περισσεύει εν τέλει να τροφοδοτεί τη Ρόδο, μέσω της ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο νησιών.

Αναφορικά με την επένδυση και σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας το έργο, σε πλήρη ανάπτυξη, προβλέπει την εγκατάσταση υβριδικού σταθμού με συνδυασμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και σταθμού αποθήκευσης της ενέργειας, με απώτερο στόχο την ενεργειακή αυτονομία του νησιού καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπογράμμισε ότι, μέσω του έργου, δρομολογείται ο εξηλεκτρισμός του στόλου του νησιού με την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα και τη δημιουργία τοπικού δικτύου φόρτισης, ενώ προβλέπεται και η ενσωμάτωση «έξυπνων» συστημάτων ηλεκτροφωτισμού του νησιού. Για πρώτη φορά μέρος του εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων θα αποτελέσει και η θαλάσσια μεταφορά, με πλωτά μέσα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.

Από την πλευρά του, ο Γάλλος πρέσβης εξέφρασε την πλήρη στήριξή του για την επιτυχή υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας, η οποία, όπως σημείωσε, εναρμονίζεται πλήρως με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Clean Energy for EU Islands, αλλά και με την επίτευξη των στόχων της Ευρώπης για τη βιώσιμη ανάπτυξη, με την προώθηση των «πράσινων» μεταφορών και της σημαντικής μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος.

 

Κ. Φραγκογιάννης στο AUF21: Ο εξηλεκτρισμός αποτελεί μονόδρομο για την Ελλάδα

«Αστυπάλαια 4.0»: Ένα ακριτικό νησί- πρότυπο σε παγκόσμιο επίπεδο