Στο τελευταίο τεύχος του ΧΡΗΜΑ WEEK, προτάξαμε τον “πόλεμο” Βερολίνου εναντίον Φρανκφούρτης, θέλοντας να προσελκύσουμε την δέουσα προσοχή στις συνεχείς “τρικλοποδιές” που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο βάζει η Γερμανία στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να διαμορφώσει έναν ζωτικό χώρο ευελιξίας στις οικονομίες των χωρών που αντιμετωπίζουν πρωτοφανή προβλήματα λόγω της κρίσης.
- Πρόσφατα έδειξε να αφυπνίζεται και η Κομισιόν, με την επικεφαλής Γερμανίδα Επίτροπο Ursula Von der Leyen να κάνει λόγο για απάντηση των Βρυξελλών στην απόφαση “νάρκη” του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Γερμανίας.
Εάν δεν πρόκειται για ελιγμό ή για προσπάθεια να διασκεδαστούν οι -σε βάρος της- επικρίσεις πολλών εταίρων, ότι δηλαδή ενεργεί περισσότερο σαν “Γραφείο Τύπου” της Καγκελαρίας και λιγότερο ως επικεφαλής όλων των κρατών-μελών της Κοινότητας, είναι όντως μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη.
- Πιο ενδιαφέρουσα, ωστόσο, είναι η ανοιχτή εκδήλωση δυσαρέσκειας όπως αυτή εκφράστηκε δια στόματος του Ζουζέπ Μπορέλ, πως αυτή την στιγμή το ήμισυ της κρατικής ενίσχυσης που χορηγήθηκε σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις δόθηκε από την Γερμανία.
Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της Ισπανίας προειδοποίησε πως η βοήθεια χορηγείται από εκείνους, που μπορούν να το κάνουν.
- Εάν όμως κάποιος μπορεί να δώσει περισσότερα από κάποιον άλλον, τότε έχουμε στρέβλωση των όρων του ανταγωνισμού.
Αυτά την ώρα, που η Lufthansa συζητά με το Γερμανικό κράτος τη μερική εθνικοποίηση της και την στήριξη με 9 δισ € προκειμένου να αποφύγει την πτώχευση.
Επίσης σε διαπραγματεύσεις με το Βερολίνο βρίσκεται η Deutsche Bahn/Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι προκειμένου να ανακεφαλαιοποιηθεί, με κρατικό χρήμα, ένα μεγάλος μέρος χρέους δισ. ευρώ