8 στους 10 Έλληνες (77%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Το 76% των ανθρώπων που ερωτήθηκαν αμφιβάλουν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Το παραπάνω πιστοποιεί η έρευνα “The Conference Conference Board Global Consumer Confidence που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen.

Αξιοσημείωτο είναι πάντως πως ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 2ο τρίμηνο του έτους αυξήθηκε κατά έξι μονάδες, φτάνοντας στις 67, ωστόσο παρέμεινε σημαντικά χαμηλότερος από τον Ευρωπαϊκό δείκτη που βρίσκεται στις 87 μονάδες.

Τι έδειξε η έρευνα

Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια – 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (29%) και τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (27%). Οι συγκεκριμένες 3 ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους  Έλληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας της προσωπικής υγείας.

Το 2ο τρίμηνο του 2018, 1 στους 10 Έλληνες ανησυχεί για την εγκληματικότητα (14%) αναδεικνύοντάς την ως την 5η ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8%).

Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Ειδικότερα, οι 3 κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (69%),  στην μείωση των δαπανών, της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (65%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (61%).

…………………………………..

*ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

“The Conference Conference Board Global Consumer Confidence”

Η έρευνα “The Conference Conference Board® Global Consumer Confidence”  υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen.

Συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από  χρήστες  internet σε κάθε χώρα  που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα, έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας. Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται μέσω online . Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2018.

Η έρευνα Global Consumer Confidence καθιερώθηκε το 2005

Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από 3  επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.