Περισσότερα από 75 πλοία έχουν επισκευαστεί στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας από την ημέρα που τη διαχείριση τους έχει αναλάβει ο Όμιλος ΟΝΕΧ.
Ο επικεφαλής του ομίλου Onex, Πάνος Ξενοκώστας αποκάλυψε χθες ότι τους τελευταίους 15 μήνες έχει ήδη επενδύσει 45 εκατ. ευρώ στα Ναυπηγεία -χωρίς ακόμη να έχουν περάσει τυπικά στην ιδιοκτησία του- κυρίως σε αποζημιώσεις του προσωπικού και σε κεφαλαιουχικές επενδύσεις.
- «Το σχέδιο εξυγίανσης, δυστυχώς, με διάφορα γραφειοκρατικά τερτίπια, δεν έχει ακόμη εγκριθεί (νομικά)».
- « Εκκρεμεί μια τριτανακοπή στην απόφαση του δικαστηρίου, που παρ’ όλο που με βάση τις νομικές γνωματεύσεις και εκτιμήσεις δεν δημιουργεί κάποιο κίνδυνο στο σχέδιο εξυγίανσης, εντούτοις έχει καθυστερήσει τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων στον όμιλο της Onex»
Συνολικά μέσα στην πενταετία o όμιλος της Onex έχει προγραμματίσει να επενδύσει πάνω από 250 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα.
Παρά το γεγονός ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας δεν έχουν ακόμη μεταβιβαστεί στον κ. Ξενοκώστα, η δανειακή σύμβαση με την αμερικανική DFC υλοποιείται κανονικά λόγω των καλών σχέσεων με το Αμερικανικό Κράτος και ήδη έχει εκταμιευθεί η πρώτη δόση από τα 125 εκατ. $ που έχει συμφωνηθεί να δανείσει η Αμερικανική Αναπτυξιακή Τράπεζα στην ΟΝΕΧ.
Η μεγάλη επιχειρηματική συμφωνία με τον Όμιλο Attica Group προχωρεί κανονικά και μάλιστα μέσα στον Μάιο αναμένεται να υπάρξει -έπειτα από 17 χρόνια- η πρώτη συμφωνία κατασκευής ενός πλοίου (ακτοπλοΐας) μήκους 100 μέτρων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Την ίδια περίοδο αναμένεται να υπάρξουν και οι πρώτες συμβάσεις κατασκευής ρυμουλκών πλοίων.
Επίσης, ξεκινούν οι μετασκευές σε σκάφη της Algerie Ferries, της κρατικής εταιρείας ακτοπλοϊκών γραμμών.
Στον αμυντικό τομέα, η διοίκηση της Onex αναμένει τις αποφάσεις της αρμόδιας πολιτικής ηγεσίας για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ προϋπολογισμού 80-100 εκατ. ευρώ.
Η ΟΝΕΧ συνεργάσθηκε με την Γερμανική Thyssen για την υποβολή μιας ανταγωνιστικής προσφοράς στο Πολεμικό Ναυτικό. να την καλέσει ώστε να δώσει διευκρινίσεις. «Είναι δεδομένο ότι εμείς και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουμε την επάρκεια να το κάνουμε. Εμείς θα είμαστε πολύ χαρούμενοι, ακόμη κι εμείς να μην το αναλάβουμε (το συμβόλαιο), να το αναλάβουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Onex, σημειώνοντας ότι δεν ανταγωνίζεται ελληνικά ναυπηγεία.
Ο κ. Ξεκονώστας επέμεινε ότι παρά τα όσα γράφονται, οι σχέσεις ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας είναι άριστες και συμπληρωματικές και τίποτε και κανένας δεν μπορεί να τις διαταράξει.
Ταυτόχρονα προχωρά με ταχύτητα ο ενεργειακός μετασχηματισμός των Ναυπηγείων, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών που θα προσφέρουν μεγάλη ενεργειακή κάλυψη, τόσο στα Ναυπηγεία Ελευσίνας όσο και της Σύρου.
Σε λίγα χρόνια, όπως είπε ο κ. Ξενοκώστας, το μεγαλύτερο μέρος των ενεργειακών αναγκών θα καλύπτονται μέσω ΑΠΕ και το πετρέλαιο θα μείνει μόνον για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης κάλυψης ενεργειακών αναγκών.