Η πορεία προς τη βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε μία εποχή όπου η πανδημία έχει αλλάξει τα δεδομένα, τις ισορροπίες και τον τρόπο λειτουργίας πολλών κατασκευαστών, το 2021 μπορεί να χαρακτηριστεί ότι ήταν το έτος που υπήρξε η μεγαλύτερη ώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Τα πλάνα είναι σαφή, με τους κατασκευαστές να σχεδιάζουν διαρκώς νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τα συμβατικά. Η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής απαιτεί σχέδιο, με το μέλλον να είναι μόνο ηλεκτρικό. Διοίκηση και εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να «πατήσουν γκάζι» για να προλάβουν τις εξελίξεις, οι οποίες τρέχουν με γρήγορους ρυθμούς.
Ενώ τα προβλήματα με τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων εξακολουθούν να υπάρχουν, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος, άσχετα εάν υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό οδηγών που θέλει τους συμβατικούς κινητήρες και τον παραδοσιακό τρόπο οδήγησης. Ο κλάδος της κινητικότητας προάγει μία σειρά από καινοτομίες που έχουν σχεδιαστεί για την απόλυτη ασφάλεια οδηγού και επιβατών, ενώ αναπτύσσονται διαρκώς προηγμένα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας και στάθμευσης.
Οι κυβερνήσεις έχουν θεσπίσει κανονισμούς και κίνητρα για να επιταχύνουν τη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε το πρόγραμμά της «Fit for 55», το οποίο επιδιώκει τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030. Οι μεγάλοι δήμοι σε όλη την Ευρώπη εργάζονται για να μειώσουν τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων και το κυκλοφοριακό στο κέντρο των πόλεών τους. Το Παρίσι ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια για να ενημερώσει το δίκτυο ποδηλάτων του και να μετατρέψει 50 χιλιόμετρα λωρίδων αυτοκινήτων σε ποδηλατόδρομους, ενώ πολλές πόλεις απαγορεύουν την πρόσβαση σε αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας.
Η συμπεριφορά και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλάζει διαρκώς και πλέον αποδέχονται ευκολότερα εναλλακτικούς και βιώσιμους τρόπους κινητικότητας. Τα ταξίδια στην πόλη με κοινόχρηστα ποδήλατα και ηλεκτρονικά σκούτερ αυξάνονται διαρκώς και η τελευταία έρευνα καταναλωτών της McKinsey δείχνει ότι η μέση χρήση ποδηλάτων μπορεί να αυξηθεί περισσότερο από 10% στον κόσμο μετά την πανδημία σε σχέση με τα ποσοστά προ πανδημίας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν την ταχύτητα της καινοτομίας και αναπτύσσουν νέες έννοιες ηλεκτρικής και αυτόνομης κινητικότητας, επενδύοντας τεράστια ποσά. Γενικά, στο 2021, οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στην ημερομηνία λήξης για τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν δηλώσει τις προθέσεις τους να σταματήσουν να επενδύουν σε νέες πλατφόρμες και μοντέλα ICE, με τα περισσότερα να έχουν ημερομηνία λήξης παραγωγής. Η νοοτροπία των καταναλωτών, επίσης, έχει μετατοπιστεί προς τη βιώσιμη κινητικότητα, με περισσότερο από το 45% να σκέφτονται να αγοράσουν ένα EV τα επόμενα χρόνια.
Η Ευρώπη, ως μία αγορά με θετικές τάσεις καταναλωτικής ζήτησης, θα ηλεκτριστεί ταχύτερα και αναμένεται να παραμείνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση. Εκτός από τον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρκετές χώρες έχουν ήδη ανακοινώσει το τέλος των πωλήσεων ICE έως το 2030. Σύμφωνα με αυτό, επτά κατασκευαστές έχουν δεσμευτεί για αποκλειστική πώληση EV έως το 2030 εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στο πιο πιθανό σενάριο η Ευρώπη θα φτάσει περίπου το 75% μερίδιο αγοράς EV έως το 2030.