Στην τρίτη ενότητα του 10ου Export Summit: “Investing, The Only Way to Growth”, παρουσιάστηκαν χαρακτηριστικά παραδείγματα επενδύσεων. Τον συντονισμό του panel είχε ο κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης, Διευθύνων Σύμβουλος, ethosGROUP.
O κ. Δρόσος Δρόσος, Διευθυντής Παραγωγής, JTI -Japan Tobacco International, είπε ότι μετά την εξαγορά της ΣΕΚΑΠ από την JTI έχει εκσυγχρονιστεί η εταιρεία στο σύνολό της, με αποτέλεσμα να έχει αύξηση παραγωγής κατά 70%, ενώ πλέον το 60% της παραγωγής της εξάγεται. Οι εγκαταστάσεις πλέον και η ποιότητα παραγωγής είναι στο επίπεδο που διατηρεί παγκοσμίως η JTI.
Ο κ. Σέρκο Κουγιουμτζιάν, Eκτελεστικός Διευθυντής Πωλήσεων & Μarketing, ICAP CRIF AE, είπε ότι η ICAP αποτελεί πλέον μέλος του παγκόσμιου ομίλου CRIF, με παρουσία σε τέσσερις ηπείρους, που σήμερα έχει περισσότερες από 100 χιλ. επιχειρήσεις. «Ήδη ενισχύουμε με αυτό τον τρόπο την θέση μας στην περιφερειακή αγορά, έχουμε αναβαθμίσει τις υπηρεσίες μας, όπως και την ψηφιακή τεχνολογία», ανέφερε.
Επίσης, τόνισε: «Ζούμε στην εποχή του ESG, όπου οι τέσσερις πλέον ρυπογόνες χώρες δεν συμμετέχουν. Για εμάς το ESG είναι πρώτη προτεραιότητα, που θα αντικαταστήσει σταδιακά το credit. Θα αποτελεί το βασικό κριτήριο για λήψη χρηματοδότησης».
Ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος Αγροτεχνολογικής Εξαγωγικής Σύμπραξης, B’ Aντιπρόεδρος Συνδέσμου Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, Διευθύνων Σύμβουλος PELOPAC AE, σημείωσε ότι «η καινοτομία είναι καθοριστικός παράγοντας για την επιβίωση και ανάπτυξη της Ευρώπης. Το cluster είναι ένα μοντέλο συνεργασίας σε έναν συγκεκριμένο κλάδο, με βάση την τριπλή έλικα. Φέρνουμε επιχειρήσεις κοντά στα ερευνητικά κέντρα και τα πανεπιστήμια, προσπαθώντας να βρούμε λύσεις και απαντήσεις στα θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις του κλάδου. Συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου και την παροχή καινοτόμου γνώσης. Το όραμά μας είναι να γίνουμε καταλύτης ανάπτυξης και σημείο αναφοράς. Είμαστε όχημα χρηματοδότησης και διεθνούς δικτύωσης».
Ο κ. Απόστολος Τουραλιάς, Πρόεδρος, Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (HAPO-ΕΛΟΠΥ), ανέφερε ότι το 80% της εγχώριας παραγωγής εξάγεται. «Όταν πήραμε την απόφαση για την δημιουργία της ΕΛΟΠΥ, ήταν δύσκολη απόφαση, γιατί θα έπρεπε να συνεργαστούν οι μεγάλοι ανταγωνιστές του κλάδου, ενώ παράλληλα συνδυάσαμε πολύ διαφορετικά μεταξύ τους επιχειρηματικά μεγέθη». Όσον αφορά τις προκλήσεις, «το πιο σημαντικό είναι να ολοκληρωθεί ο χωροταξικός σχεδιασμός. Από τις 22 περιοχές, έχουμε διατάγματα μόνο για τις 7. Λόγω αυτής της συνθήκης δεν μπορούν να επεκταθούν οι μονάδες ή να μπουν νέοι επιχειρηματίες στον κλάδο. Η κλιματική αλλαγή αποτελεί επίσης μεγάλη πρόκληση και απαιτεί επίλυση πολλών θεμάτων. Ακόμη, το τραπεζικό σύστημα θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στο επίπεδο του επιχειρηματικού σχεδίου και να παρακολουθεί την υλοποίησή του».
Ο κ. Aθανάσιος Κακούδης, Διευθυντής Δ/νσης Διαχείρισης Προγραμμάτων ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ ΑΜΚΕ, είπε ότι «έχουν βγει σημαντικά /εμβληματικά προγράμματα και θα βγουν και περισσότερα. Έχουμε ένα νέο σύγχρονο σύστημα ενισχύσεων. Υπάρχει έμφαση στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος και η ενίσχυση της εξωστρέφειας. Στο πλαίσιο αυτό ενισχύονται οι εξαγωγικές επιχειρήσεις, χωρίς ωστόσο να υπάρχει αυτή τη στιγμή συγκεκριμένο εξαγωγικό πρόγραμμα. Αναμένουμε να γίνει στο άμεσο μέλλον. Πέρα από την απορρόφηση που είναι ο δείκτης που κυνηγάμε πάντα, δίνεται μεγάλη σημασία στην διασφάλιση της διαφάνειας για να διασφαλίσουμε και επιβεβαιώσουμε ότι πάνε τα χρήματα στην επιχείρηση. Αυτό σίγουρα επιβαρύνει τους χρόνους. Έχουν γίνει ήδη πολύ σημαντικά βήματα σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού και στο μέλλον θα ολοκληρωθούν και άλλες δράσεις».